מהומה במערכת הבריאות: מנכ"ל מאוחדת הודח מתפקידו

דירקטוריון מאוחדת הודיע לשרת הבריאות יעל גרמן על ההחלטה להדיח את המנכ"ל ■ מנכ"ל מאוחדת, פרופ' אשר אלחיאני: "הדחה חסרת אחריות ומושחתת. לאחר שהתרעתי על ליקויים, בוצע הניסיון הנואל להדיח אותי"

דירקטוריון קופת חולים מאוחדת הודיע היום (ה') באופן רשמי לשרת הבריאות יעל גרמן על ההחלטה להדיח את מנכ"ל הקופה, פרופ' אשר אלחיאני - מהלך חסר תקדים שמעורר מהומה וזוכה לביקורת במערכת הבריאות.

"הדירקטוריון שמע בקשב רב ובנפש חפצה את המנכ"ל ובאי כוחו במשך יותר מחמש וחצי שעות לפני מספר ימים, וזאת לאחר שניתנה לו שהות של כמעט חודש להשיב לטענות שהועלו כלפיו", נכתב בהודעת הדירקטוריון. "לאחר שמיעת המנכ"ל קיים הדירקטוריון שני דיונים פנימיים שארכו שעות רבות, במהלכם שבו ונבחנו כל טיעוני המנכ"ל היוצא - אחד לאחד ובאופן יסודי".

עוד נכתב בהודעה כי "רק לאחר שהדירקטוריון מצא שאין ממש ברוב המכריע של טיעוני המנכ"ל ובאי כוחו באשר לממצאים החמורים שהצטברו נגדו - הן במישור האישי והן במישור המנהלי , וכי אין דרך לשקם את יחסי האמון בין הדירקטוריון למנכ"ל, ולאחר שהמנכ"ל היוצא דחה את הצעת הדירקטוריון להגיע להסדר מוסכם, התקבלה ההחלטה להביא לסיום העסקתו של המנכ"ל" - כך לשון ההודעה. עוד נאמר כי "באשר להליך שקדם לקבלת ההחלטה יובהר, כי למרות ההכפשות הקשות והשקרים שהפיץ המנכ"ל בתקשורת, הבליג הדירקטוריון והחליט לנהל את ההליך רק בחדרי הדיונים ולא מעל גבי העיתונים וכך ינהג גם להבא".

שרת הבריאות יעל גרמן התייחסה במהלך מפגש עיתונאים שהתקיים היום בלשכתה להודעת הדירקטוריון, והבהירה כי היא והנהלת המשרד יתכנסו כדי לדון בסוגיה. הדבר נתפס במערכת הבריאות כמהלך תמוה מצד דירקטוריון הקופה, שכן אלחיאני נחשב למי שהגיע כדי לתקן שורה של ליקויים והתנהלות קלוקלת לכאורה בקופה כפי שבאה לידי ביטוי בדו"ח מבקש המדינה מלפני שנתיים. במערכת הבריאות נמתחה ביקורת על כך שמי שעומד בראש הדירקטוריון, הרב ירחמיאל בויאר, ממשיך לכהן בתפקידו למרות הביקורת שנמתחה גם עליו מצד המבקר, ועל אף זאת הוא זה שהוביל כעת את הדחתו של המנכ"ל.

פרופ' אלחיאני מסר מצידו בתגובה:"אנו משוכנעים ששרת הבריאות לא תיתן ידה להדחה חסרת אחריות ומושחתת של מי שהגיע לתקן את ליקויי דו"ח מבקר המדינה ולהבריא את הקופה על ידי מי שכנגדו נכתב הדו"ח. צר לנו, שמבוטחי קופת חולים מאוחדת עלולים לשלם שוב על שורת מחדלים ניהוליים וכספיים, שמקורם בהתנהלות חברי הדירקטוריון שצריכים היו לסיים את תפקידם כבר לפני כשלוש שנים, עם פרסום דו"ח המבקר. על מחדלים אלה חזר פרופ' אלחיאני והתריע בפני כל הגורמים, וכשניסה למנוע אותם ולקדם את ענייני הקופה באופן מקצועי וענייני - בוצע הניסיון הנואל להדיחו. על האחראים על טובתם של המבוטחים לפעול כדי להשאיר את הקופה בידיים נאמנות ולא בידיהם של מי שכשלו ומעלו בתפקידם".