בוגי יעלון למשפחות השכולות: "אתן סמל לעמידה במבחן"

ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, פנה שר הביטחון למשפחות שאיבדו את יקיריהן והדגיש: "המאבק על קיומנו עדיין לא תם. הוא לובש צורה אחרת, פונה לזירות חדשות ומאלץ אותנו להילחם בכל פעם מחדש תוך הקרבת טובי בנינו ובנותינו"

לקראת תחילת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשע"ג, פונה שר הביטחון משה (בוגי) יעלון למשפחות השכולות ומכנה אותן "סמל לעמידתה של החברה הישראלית".

"כמדי שנה, עם רדת הערב, מתייחדת מדינת ישראל עם זכר נופליה", פתח השר יעלון את דבריו. "בכאב עצור וגעגועים שאינם מרפים, חולפות לנגד עינינו תמונותיהם של בני משפחה, פקודים ורעים לנשק - ששילמו את המחיר היקר מכל".

"במותם ציוו לנו הנופלים לא רק את החיים, אלא גם את הזכות להיאבק על קיומנו כאן ועל הזכות לקיים בחלקת הארץ הזו חיים תקינים, עצמאיים, ולהגיע ולשיאים שרק מדינות מעטות מגיעות אליהם", הוסיף שר הביטחון. "המאבק, לצערנו, עדיין לא תם. הוא משנה פניו, לובש צורה אחרת, פונה לזירות חדשות ומאלץ אותנו להילחם בכל פעם מחדש תוך הקרבת טובי בנינו ובנותינו".

"נגדע כל יד שתנסה לפגוע בביטחוננו"

לקראת סוף דבריו, הבהיר השר יעלון כי למרות האמור, "לא נתפשר על ביטחוננו ונגדע כל יד שתנסה לפגוע בו". הוא אמר כי המחיר לעתים כבד מנשוא."בגבורתכן", פנה למשפחות, "אתן מהוות סמל לעמידה של החברה הישראלית שעומדת במבחן פעם אחר פעם למול האתגרים הניצבים לפניה".

בתום הודעתו, אמר השר כי "הערב ומחר נתכנס בכאב רב וביגון קודר בבתי העלמין, בטקסים ובעצרות הזיכרון. נעמוד שם מתוך עוצמה וגדלות נפש שאין שניות להן והן אלו שמהוות בסיס לקיומנו בארץ הזו. יהיה זכרם של הנופלים ברוך".