ברכת הנשיא אובמה ליום העצמאות: "אם תרצו אין זו אגדה"

אובמה: "ישראל החזקה והמשגשגת שאנו רואים היום מאששת את חזון הרצל" ■ "ביום העצמאות הזה, אנו חוזרים ומאשרים את הברית שאינה ניתנת לניתוץ בין שתי המדינות"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, איחל הערב (ג') לעם בישראל "יום עצמאות שמח", בברכה לרגל החג שפירסם דובר הבית הלבן.

"ביום זה, לפני 65 שנה, הגשים העם היהודי את חלום הדורות שלו - להיות אדון לגורלו במדינה ריבונית משלו", נאמר בברכת הנשיא. "מאותו רגע, למדינת ישראל החופשית והעצמאית לא היתה ידידה טובה יותר מאשר ארה"ב".

"כפי שאמרתי בביקורי בישראל בחודש שעבר, שתי המדינות שלנו ניצבות יחדיו, מפני שהאחדות הזו הופכת אותנו בטוחים, חזקים ומצליחים יותר ואת העולם למקום בטוח יותר", אומר אובמה בברכתו.

הנשיא הוסיף: "בין הזכרונות הרבים מביקורי, שאשא אותם עמי תמיד, היה הביקור בהר הרצל. שם היה לי הכבוד לשאת דברים לזכרם של תיאודור הרצל, שעשה כה רבות להגשים את החלום של הקמת ישראל עצמאית, של נשיאים וראשי ממשלות שהנהיגו את המדינה ושל לובשי המדים שהקריבו את חייהם למענה".

"ישראל החזקה והעצמאית שאנו רואים היום מאששת את חזון הרצל, 'אם תרצו אין זו אגדה'", אמר אובמה. "ביום העצמאות הזה, אנו חוזרים ומאשרים את הברית שאינה ניתנת לניתוץ בין שתי המדינות ואת נחישות ההחלטה המשותפת לשתי המדינות להגשים את חלומות שני העמים לחיות בשלום ובביטחון".