הכובעים הרבים של בנט: שר אחד עם 3 מנכ"לים

בסביבתו של בנט דוחים את הביקורת שלפיה במהלכיו יש למעשה ניפוח של המנגנון הציבורי ובזבוז של כספי ציבור בתקופה של קיצוצים נרחבים

הביקורת הנרחבת על היעדר הניסיון המספיק של שלום שלמה לכהן בתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה הובילה אותו בימים האחרונים להודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד. זאת, לאחר שלפני שבועות אחדים הודיע שר הכלכלה, נפתלי בנט, כי יקדם את מינויו של שלמה לתפקיד ואף שהוא כבר הופיע לפני הוועדה למינויים בכירים של נציבות שירות המדינה.

שלמה היה אמור להחליף את מנכ"ל משרד התמ"ת בשלוש השנים האחרונות, שרון קדמי. זמן קצר לאחר פרסום הודעת מינויו של שלמה לתפקיד, ביקרו תעשיינים רבים את המהלך והלינו על התאמתו לתפקיד. בעבר הוא שימש כיועץ פוליטי ליו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, ובתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל דור נדל"ן.

על רקע ההודעה של שלמה, בנט הודיע בסוף השבוע שעבר כי איש אמונו שאותו ביקש לכהן כמנכ"ל משרדו, יישאר קרוב מאוד אליו וישמש כראש המטה שלו. כך, שלמה עתיד לרכז עבור בנט את פעילות משרד הכלכלה והמסחר, משרד הדתות והמשרד לענייני ירושלים. בלשכתו של בנט אומרים כי כעת, השר עם הכובעים הרבים מחפש מנכ"ל חדש למשרד הכלכלה והמסחר ומתלבט בין מספר מועמדים לתפקיד.

בנט צפוי למנות את המנכ"ל הבא של משרד הכלכלה במהלך הימים הקרובים ולהביא את המהלך לאישור נציבות שירות המדינה והממשלה. עם השלמת המינוי, המנכ"ל הבא ייכנס להליך חפיפה יסודי עם המנכ"ל היוצא, קדמי. כך, בנט עתיד להכריז בימים הקרובים גם על מינוי שני מנכ"לים נוספים שיפעלו תחתיו: אחד במשרד לענייני ירושלים והתפוצות ומנכ"ל נוסף במשרד לענייני דתות.

בלשכתו של בנט הבהירו בתחילת השבוע כי אין מנוס ממינוי של מנכ"ל לכל אחד מבין שלושת המשרדים, וזאת בעיקר בשל היעדר הזיקה ביניהם: "לא ייתכן שמנכ"ל משרד הכלכלה והמסחר, שהוא משרד ענק שניהולו מחייב כישורים ספציפיים - יוכל במקביל להיות מנכ"ל יעיל במשרד שונה מהותית מבחינת אופי פעילותו, כמו המשרד לענייני ירושלים והתפוצות, או משרד הדתות. לכל אחד מבין שלושת המשרדים ניצבים אתגרים שונים לחלוטין ולא ניתן מצב שמנכ"ל אחד יוכל לנהל באופן רציני את כל השלושה", אמר גורם שמקורב לבנט.

בסביבתו של בנט דוחים את הביקורת שלפיה במהלכיו יש למעשה ניפוח של המנגנון הציבורי ובזבוז של כספי ציבור בתקופה של קיצוצים נרחבים. שם אמרו כי בעצם העובדה שחל קיצוץ נרחב במספר השרים המכהנים בממשלה הנוכחית, לעומת הממשלה הקודמת - יש כדי לבטא התייעלות.

מצב זה, כך לפי אחד המקורבים של השר עתיר הכובעים ובעל הסמכויות הנרחבות - מחייב מינוי של אנשי ביצוע מיומנים בכל אחד מבין שלושת המשרדים.