האויב שבפנים

"תא גורדין" - כמו ארוחה שמישהו הוציא מהמקפיא וחימם, אך הטעם עדיין טוב

"תא גורודין", א' 21:00, ערוץ 2

מיחזור, כך מתברר אינו יפה רק לכדור הארץ שמשאביו הטבעיים מתכלים, אלא גם לטלוויזיה מסחרית שמשאביה מקוצצים: מנויי הלוויין טרם הספיקו לשכוח את סדרת הריגול הזאת, וכבר הם מקבלים אותה בערוץ2.

יחד עם זאת, יש בכך בשורה לפחות ללמעלה ממחצית צופי ערוץ 2 שהם מנויי הכבלים, ולפיכך נגלה להם שלמרות שמדובר בארוחה שמישהו הוציא מהמקפיא וחימם למענם, אין זאת אומרת שטעמה אינו טוב. העלילה, כך נדמה, איחרה מעט את זמנה שכן בשנות המלחמה הקרה, זה היה יכול להיות להיט אמיתי: סוכנים רדומים שחיים בקרבנו כישראלים לכל דבר ועניין, אך בעצם שומרים אמונים למולדתם ומחכים ליום פקודה שבו ייקראו אל הדגל.

לא מדובר ברעיון מקורי במיוחד ("ללא מוצא" עם קווין קוסטנר חוגג כבר יום הולדת 25, ואפילו הוא היה מעט מאוחר מדי עבור עידן המלחמה הקרה), אבל אין זה אומר שהביצוע הטלוויזיוני שלו אינו טוב: תסריט נבון וצוות שחקנים לא רע, הופך את "תא גורודין" לסדרה אפקטיבית, טובה ומותחת.

גם להם מגיע

"מסיבת רווקות", א' 21:30, "יס 1"

הנה סרט שולי לכאורה, קומדיה מטופשת, אך כזאת שיכולה להפוך לציון דרך בתולדות הקולנוע: אות וסימן להפיכת הנשים ליעד של יוצרי הסרטים. העלילה כמו נלקחה מ"סרטי בנים" קלאסיים, אלא שהפעם הנשים במרכז: חברה אחת מתחתנת, החברות האחרות נקראות לשמש כשושבינות ומכאן מתחילה שרשרת של קנאה, תקלות ועוד - כשהכול טבול בלא מעט מיצי קיבה ושאר הפרשות - ממש כמו אצל הבנים! זה לא הופך את הסרט הזה לסרט רע, להיפך: באופן יחסי לז'אנר שמגדיר את עצמו מלכתחילה כמטופש, יש כאן כמה פאנצ'ים לא רעים בכלל, ועדיין נשאלת השאלה האם אחרי שנים כה רבות של מאבק פמיניסטי, מסתכמים הישגיו בכך שגם לנשים מותר להיות רדודות כמו גברים ממש.