בזק תיאבק נגד הפחתת תעריף שיחה נכנסת בקווי

קיבלה ארכה של חודש להגשת תגובתה לכוונת המשרד להפחית את המחיר לאגורה מ-4 אג' בממוצע ■ הערכות: הנזק לבזק מההפחתה - עשרות מיליוני שקלים בלבד ■ הוט תנסה לתקוף חלק מהנחות היסוד בעבודת הייעוץ

בזק מתכוונת להיאבק על ההפחתה הצפויה בתעריף קישור הגומלין בשוק הקווי ולשם כך ביקשה ממשרד התקשורת שיעביר לה את העבודה המלאה שביצעה חברת הייעוץ פרונטיר, כך נודע ל"גלובס".

זו הסיבה העיקרית לכך שמשרד התקשורת הסכים לארכה של כחודש בתשובות החברות לשימוע על הפחתת תעריף הקישוריות לאגורה אחת בלבד מ-4 אג' בממוצע.

בעקבות השימוע שפירסם משרד התקשורת על ההפחתה בתעריף, התברר כי חלק גדול מהנתונים שהועברו למפעילים נותרו חסויים והושחרו. בזק וככל הנראה גם מפעילים נוספים, טענו שאם המשרד לא יחשוף את הנתונים בצורה מלאה, אי אפשר יהיה להשיב לשימוע בצורה רצינית. מכאן הוחלט לתת ארכה של כחודש כדי להשיב.

על פי הערכות בשוק, משרד התקשורת הסתיר חלק רחב מהנתונים בעבודה הכלכלית, משום שלא רצה לאפשר למפעילים לחלץ מהעבודה הנחות ומרכיבים נוספים שרלוונטיים למחירי השוק הסיטונאי העתידי, ושלגביו אמור להתפרסם שימוע נפרד.

על פי הערכות היקף הנזק לקבוצת בזק במידה והמשרד יחליט על הפחתת מחיר השיחה הנכנסת בשוק הקווי לכאגורה, היא תספוג נזק של כמה עשרות מיליוני שקלים בלבד. הסיבה לכך היא שהפחתה בתעריף תסייע לחברת בזק בינלאומי ולחברת פלאפון, וכך תקזז את הנזק שתספוג חברת האם בזק.

עוד נודע שהוט תנסה לתקוף חלק מהנחות היסוד בעבודה בגלל ההשלכות שעשויות לנבוע מזה על השוק הסיטונאי שאמור לחול עליה גם כן.

בזק סירבה להגיב.