האוצר שוקל להוסיף ערוצים לחבילה הצרה ול-DTT

אגף התקציבים מתכנן שינויים נוספים להגברת התחרות בטלוויזיה ■ האפשרויות הנשקלות: תוספת ערוצים בחבילה הצרה ובעידן+, פרסומות וערוצים בתשלום

אגף התקציבים מתכנן שינויים בתחום הטלוויזיה דרך חוק ההסדרים. על-פי הערכות מבוססות, אגף התקציבים מעוניין לקדם הרחבת חבילת ה-DTT (הטלוויזיה הדיגיטלית הקרוי עידן+) וכן שינויים בחבילה הצרה.

על-פי אחת הערכות, באוצר מתכוונים לדחוף דרך חוק ההסדרים תוספת ערוצים כגון ערוץ ילדים וערוץ ספורט, על מנת להגביר את התחרותיות של עידן+, וכן לאפשר פרסומות או ערוצים נוספים בתשלום בחבילה הצרה.

ההחלטה לנסות ולעודד תחרות בטלוויזיה באמצעים אלה באה ככל הנראה על רקע האכזבה מהאיטיות בתוכניות של פרטנר וסלקום להיכנס לתחום הטלוויזיה, ומהעובדה שמשרד התקשורת אינו מצליח להרים את סיפור השוק הסיטונאי החדש, שאמור לאפשר להן להיכנס לשוק על-ידי רכישת תשתיות קוויות במחיר מוזל מבזק והוט.

סביר להניח גם שבאוצר נוכחו לדעת שלמרות עידן+ ולמרות החבילה הצרה שנכפתה על הוט ו-yes, עדיין לא רואים ירידה במחירי הטלוויזיה, שלשיטתם הם גבוהים מדי.

נדגיש כי כרגע האוצר אינו מוכן לנדב מידע על התוכניות בתחום השידורים, שכן כל נושא התקציב נמצא בדיונים מול ראש הממשלה, ועד שהתקציב לא יקבל את אישורו, לא ניתן יהיה לדעת מה באמת נכנס לחוק ההסדרים ואיך.