ראש-העין: היתרי הבנייה לאלפי יח"ד באיחור של שנתיים

הראל לוקר: "לממשלה ולראש הממשלה יש מחויבות עמוקה להורדת מחירי הדירות ולדאגה שצעירים יזכו לדיור בהישג יד"

לאחר עיכוב של שנתיים הודיעו היום שר השיכון אורי אריאל, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר וראש עיריית ראש העין משה סיני, על הוצאת היתרי הבנייה ל-1,300 יחידות דיור ראשונות מתוך 4,000 יחידות הדיור ששווקו בשכונת המגורים החדשה בראש העין שעתידה לכלול בעתיד 16 אלף יחידות דיור. השלושה נפגשו הבוקר בשטח, במקביל לביצוע עבודות הפיתוח במקום.

השכונה החדשה בראש העין היא דוגמה מובהקת למקרה בו משרד השיכון מיהר לשווק קרקע, שטרם הבשילו התנאים לשיווקה. הקרקעות ל-4000 יחידות דיור שווקו ליזמים עוד בשנת 2011, וגל נוסף של שיווקים התבצע גם בשנת 2012 , אך הוצאת היתרי הבנייה התעכבה בשל מספר רב של חסמים, ביניהם מימון הקמת מחלף שיחבר את השכונות החדשות לכביש 5 בעלות של 300 מיליון שקל.

חסם נוסף שלא נפתר לפני שיווק הקרקע היה מימון הקמת קו ביוב אזורי בהיקף של כ-26 מיליון שקל, שלבסוף התחייב משרד השיכון לממן. בנוסף, נרשמו טונים צורמים בין שר השיכון הקודם אריאל אטיאס לבין ראש עיריית ראש העין משה סיני, על רקע מחלוקת בין השניים בסוגיית אישורן של דירות קטנות, ודירות במסלול מחיר למשתכן. ואם זה לא מספיק, עם התחלת עבודות הפיתוח בשטח, שכללו סלילת כביש פנימי, התגלו במקום קברים שגרמו אף הם לעיכוב בעבודות.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, התייחס לסוגיה ואמר כי "הסוד בפתרון סוגיית הדיור טמון בניהול ובשיתוף-פעולה בין כל הגורמים. זו עבודה סיזיפית של הסרת חסם אחרי חסם וירידה לפרטים, ובסוף - כמו שאנחנו רואים בראש העין - העבודה נושאת תוצאות".

עוד ציין לוקר כי "לממשלה ולראש הממשלה יש מחויבות עמוקה להורדת מחירי הדירות ולדאגה שצעירים יזכו לדיור בהישג יד".

במפגש הבוקר, טענו הצדדים כי סוכם בין משרד השיכון ועיריית ראש העין על תמהיל דירות הכולל גם דירות קטנות וגם מכרזי מחיר למשתכן במסגרתם שווקו עד היום 450 יחידות דיור מוזלות. בנוסף צוין כי המדינה השקיעה עד כה בפיתוח השכונה 470 מיליון שקל ותשקיע עוד מאות מיליוני שקלים בהמשך. עוד הודיעו הצדדים כי בכוונת משרד השיכון והמינהל לשווק בקרוב קרקע ל-1500 יחידות דיור נוספות.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר כי "בלי השלטון המקומי אי אפשר לעשות שום דבר. לא תמו האתגרים, אבל אני שמח שאנו יוצאים לדרך ורואים את העבודות המתקדמות בשטח". אריאל התייחס גם לנושא תכניות התחבורה שהממשלה מקדמת וציין כי בכוונת המשרד לפעול להקטנת תקני החניות לדירה: "היום ניתן להגיע גם בתחבורה הציבורית ועל כן אנחנו בעד הקטנת תקן החניות ועידוד הגדלת השימוש בתחבורה הציבורית בכל תכנית שאנו עוסקים".