אלוף (במיל') אורן שחור נפגש ושוחח עם בכיר איראני

שחור, נשיא ICC ישראל, ניהל עם הבכיר האיראני שיחה ארוכה במהלך הכנס העולמי של לשכות המסחר הבינלאומיות שמתקיים בקטאר ■ שחור: "הוא אמר לי שבקרוב צפוי שינוי גדול בעקבות הבחירות שמתוכננות להיערך באיראן"

מפגש מפתיע בין האלוף (במיל') אורן שחור ובין אישיות פוליטית וכלכלית בכירה באיראן במהלך הכנס העולמי של לשכות המסחר הבינלאומיות שמתקיים השבוע בדוחא שבקטאר: שחור, ששוהה בכנס בתוקף תפקידו כנשיא ICC ישראל (לשכת המסחר הבינלאומית) פגש אמש (ב') את הגורם הכלכלי הבכיר מאיראן, שמשתתף גם הוא בכנס. השניים שוחחו במשך דקות ארוכות.

בשיחה עם "גלובס" אמר שחור, שעתיד לשהות בדוחא עד סוף השבוע, כי השיחה התנהלה באווירה טובה: "הוא ניגש אליי בליווי של אישיות כלכלית בכירה נוספת באיראן, לחץ את ידי ושוחחנו. הוא מכיר אותי מכינוסים כלכליים קודמים של ICC, שהתקיימו בעבר במקומות אחרים בעולם", תיאר שחור. לדבריו, "הוא אמר לי שבקרוב צפוי שינוי גדול בעקבות הבחירות שמתוכננות להיערך באיראן, וירידתו של מחמוד אחמדינג'אד מהשלטון נותנת לעם האיראני תקווה גדולה".

לדברי שחור, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, קצין מודיעין ראשי בצה"ל ובחייו האזרחיים שימש כנשיא ויו"ר קצא"א (קו צינור אילת אשקלון), בן שיחו האיראני נמנע מלשוחח איתו במישרין על תוכנית הגרעין שמוביל משטר האייתולות בטהרן: "זאת הייתה שיחה אנושית, בין בני אדם. הוא הפתיע אותי במידת הפתיחות שלו, הביע תקווה לשינוי בייחוד על רקע המצב הכלכלי הקשה ששורר באיראן בעקבות הסנקציות הקשות שהטיל המערב על המדינה. הוא הגדיר זאת כחרם כלכלי קשה מאוד והוא לא מבין מדוע העולם מתנהג כלפי איראן באופן כזה".

שחור הוסיף ואמר כי "שתינו קפה ודיברנו על שלום עולמי, על אינטרסים, על עסקים ועל הצורך לעשות הפרדה מוחלטת בין פוליטיקה לבין אנשי עסקים - שמחפשים כל הזמן חירות. שנינו הסכמנו שבכוחה של כלכלה לשנות גם גישות מדיניות ושתמיד אפשר לעשות דברים אחרת. הוא אמר ששני העמים חייבים להתקרב, ודרך הכלכלות לייצר סביבה טובה ובונה", סיפר שחור ל"גלובס".

לכנס בדוחא, שעוסק בהשפעות המשבר הכלכלי העולמי, הגיעו נציגי ICC מכל העולם לסדרה של דיונים. במהלך שהותו בכנס, שחור ומזכ"ל ICC ישראל, ברוך מזור, עתידים להיפגש גם עם בכירים בממשלת קטאר כדי לדון על שיפור היחסים המסחריים עם ישראל.

המגעים בין ICC ישראל לבין הבכירים בקטאר אינם רשמיים, שכן בין שתי המדינות אין יחסים דיפלומטיים.