נתניהו אישר תוכנית להקמת נמל פרטי שיתחרה בנמלי חיפה ואשדוד

מדובר במהלך דרמטי שצפוי להיתקל בהתנגדות קשה מצד ועדי העובדים בחברות נמלי אשדוד וחיפה ■ עיני איים הבוקר בשביתה כללית במשק; נתניהו: לא תרתיעו אותנו ■ הממשלה תבטיח לעיני שעובדי נמל העתיד יאוגדו בהסתדרות

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את התוכנית להפרטת נמל העתיד שיוקם בחיפה או אשדוד.

התוכנית הוצגה לנתניהו אתמול (ג') על-ידי שר התחבורה ישראל כץ. במסגרת התוכנית יפורסם בקרוב מכרז בינלאומי להפעלת נמל העתיד באמצעות חברה פרטית המתמחה בהפעלת נמלים גדולים.

מכרז התפעול מצטרף למכרז ההקמה של נמל העתיד הנמצא כיום בשלב המיון המוקדם. המפעיל של נמל העתיד יחזיק בזיכיון להפעלת הנמל לתקופה של 30 שנה.

מדובר במהלך דרמטי שצפוי להיתקל בהתנגדות קשה מצד ועדי העובדים בחברות נמל אשדוד ונמל חיפה. בממשלה נערכים לאפשרות השבתה ממושכת של הנמלים. במקביל תפתח הממשלה בימים הקרובים ערוץ הידברות עם ההסתדרות, שר התחבורה ישראל כץ ומזכ"ל ההסתדרות עופר עיני כדי לדון בפרטי התוכנית.

על-פי מידע שהגיע ל"גלובס", בכוונת הממשלה להבטיח לעיני כי עובדי הנמל העתידי יוכלו להתאגד ויהיו מוגנים בהסכם קיבוצי, שיבטיח להם זכויות דומות לאלה של עובדי הנמלים הקיימים.

שרי האוצר והתחבורה צפויים להכריע בקרוב בשאלה האם הנמל יוקם בחיפה או באשדוד - בין הערים כבר מתנהל מאבק סוער בניסיון לזכות בנמל.

בפני המדינה עומדת גם האפשרות להחליט על הקמת שני נמלים בשתי הערים בו-זמנית, אולם ספק אם יש למדינה יכול לממן את שני הפרויקטים במקביל.

ההשקעה התקציבית בכל נמל מוערכת ב-4 מיליארד שקל.