רשות השידור תקצץ פיקדון שמעניק הלוואות לעובדים

המהלך, במסגרתו יקוצצו מהפיקדון 10 מיליון שקל, הוא חלק מקיצוץ בסך 73 מיליון שקל בתקציב 2013 ■ רשות השידור: "מדובר בכספים שעמדו ללא שימוש"

במסגרת קיצוץ של 73 מיליון שקל בתקציב 2013 של רשות השידור, מתוכנן גם קיצוץ של 10 מיליון שקל מפיקדון שהרשות העמידה לטובת הלוואות מסובסדות לעובדים - כך נודע ל"גלובס".

אתמול (ג') הודיעה רשות השידור על החלטת ועדת הכספים של המליאה על מבנה תקציב החירום (ללא רפורמה), ובכלל זה קיצוץ דרמטי ולצדו דווקא העלאה ב-14.5 מיליון שקל של ההתחייבויות להשקעה בתוכן מקור בהפקה חיצונית לכ-85 מיליון שקל.

כעת מתברר כי אחד המקומות שבהם הוחלט לקצץ הוא בפיקדון שהעמידה הרשות בבנק יהב לטובת הלוואות שיוכלו העובדים לקבל מטעמה למטרות אישיות.

על-פי נתונים שהוצגו לוועדת הכספים, בפיקדון יש יתרה לא מנוצלת של 11 מיליון שקל אשר נגררת משנה לשנה. זאת, כשגובה הפיקדון מגיע ל-28 מיליון שקל מדי שנה, מהם מנוצלים רק כ-17 מיליון שקל.

זו הפעם הראשונה בה רשות השידור בוחרת לערוך קיצוץ בכסף שהועמד לרווחת העובדים.

לצד קיצוץ זה יהיה גם קיצוץ מאסיבי בשעות הנוספות ובעבודה בימי שבת ברשות השידור. כפי שפורסם כאן אתמול, כ-20 מיליון שקל מתוך 70 מיליון השקלים שמוציאה רשות השידור על שעות נוספות, הם בעבור עבודה ביום שבת.

"אחריות ציבורית"

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מבקרת רשות השידור, איתנה גרגור, התריעה שלשום בפני ועדת הכספים של מליאת הרשות כי בבנק יהב מצוי פיקדון בסך 28 מיליון שקל לטובת הלוואות לעובדים, אשר במשך שנים ארוכות לא נעשה שימוש בחלק משמעותי מתוכו.

"ההנהלה והמבקרת דיווחו לוועדת הכספים של מליאת הרשות, בראשות דוד חיון, כי בשנים האחרונות הממוצע הרב-שנתי של השימוש בפיקדון היה כ-17 מיליון שקל, ועל כן, באופן ממוצע עמד ללא שימוש בבנק יהב סכום של כ-11 מיליון שקל מתוך כספי רשות השידור. באחרונה סכום השימוש בקרן אף פחת, ונכון למועד ישיבת ועדת הכספים לזכות הקרן נזקפו כ-15 מיליון שקל.

"ועדת הכספים החליטה מתוך אחריות ציבורית כי אין זה ראוי שבעת הכנת תקציב חירום, יהיה מצב שבו נמצאים כספים ללא שימוש בפיקדון בנקאי, ועל כן החליטה להסיט סכום של 10 מיליון מתוך הפיקדון. בפיקדון לטובת הלוואות חדשות לעובדים נותרו פנויים 5 מיליוני שקל בעבור יתרת שנת 2013.

"יו"ר הרשות אמיר גילת ציין כי במקרה שייווצר חוסר בכספים לטובת הלוואות העובדים במהלך 2013, ידונו מוסדות הרשות שוב בנושא".