ערוץ 10: מימן יורד ל-46.5%, לאודר עולה ל-30%

העסקה טעונה את אישור הרשות השנייה ■ מאז המשבר שעבר על ערוץ 10, לאודר הוא בעל המניות הדומיננטי ביותר בערוץ

איש העסקים היהודי-אמריקאי רון לאודר הגדיל את אחזקותיו בערוץ 10 מ-24.5% ל-30%. ל"גלובס" נודע כי לאודר הגדיל את חלקו על חשבונו של יוסי מימן, שלראשונה מאז הקמת ערוץ 10 ירד משליטה של 51% ל-46.5%.

שני הצדדים סיכמו בשבוע האחרון על מימוש של הסכם אופציות שנחתם בין שני בעלי המניות לפני כ-8 שנים, המאפשר את הגדלת כוחו של לאודר בערוץ. זאת לאחר שלאודר העביר הזרמות כספים במקום מימן.

ערוץ 10 העביר את השינוי במבנה הבעלויות לאישור הרשות השנייה.

חייב להיות בשליטה ישראלית

לאודר, באמצעות נציגיו בערוץ יו"ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב ויו"ר ועדת הכספים בדירקטוריון הערוץ מיכל גרייבסקי, הפך בשנה וחצי האחרונות לבעל המניות הדומיננטי של ערוץ 10.

מאז פרוץ המשבר האחרון בערוץ 10, מימן לקח צעד אחורה, ואנשיו של לאודר עמדו בחזית המאבק. לאודר הזרים כ-70 מיליון שקל במרוצת התקופה, השתלט על אתר נענע10, ובהסכמה עם מימן הפך את בלשניקוב ליו"ר הערוץ.

עד לסוף השנה, ועל-פי הנדרש בחוק שהסדיר את הארכת הזיכיון של ערוץ 10, אמור לאודר להזרים לבדו לערוץ עוד עשרות מיליוני שקלים.

בקרוב תעבור מערכת החדשות של ערוץ 10 לשבת במתקני JCS, שבשליטת לאודר, היושבים בירושלים. גם מהלך זה, הכרוך בבנייה של קומה שלמה בבניין ברחוב יפו בבירה, ידרוש הזרמה כספית מצדו של לאודר.

ערוץ 10, כמו כל זכיין טלוויזיה, חייב להיות בשליטה ישראלית. כלומר, 51% מהאחזקות בערוץ אמורות להיות בידיים של אזרחים ישראלים.

הפחתת הבעלות של מימן אינה פוגעת באיזון זה, שכן 5.5% מהמניות שמחזיק בעל המניות השלישי, ארנון מילצ'ן, הן באמצעות חברה ישראלית, הקרויה על שמו.

לאודר, אשר אינו אזרח או תושב ישראלי, יכול להחזיק עד ל-49% ממניות הערוץ. על-פי ההערכות, אלה בדיוק שאיפותיו.

לאור העובדה שמילצ'ן התנער מהערוץ ובשנים האחרונות אינו מעורב במתרחש בו - פיננסית או אחרת - לא מן הנמנע כי לאודר ינסה לדלל גם את נוכחותו סביב שולחן בעלי המניות.

מנציגיו של יוסי מימן לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.

בעלי מניות בערוץ 10
 בעלי מניות בערוץ 10