השדולה למען ירושלים תוביל מאבק כנגד הקיצוצים בתקציבי העיר

השדולה התכנסה היום לישיבת פתיחה בה השתתפו שר הבינוי והשיכון, ח"כ אורי אריאל וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ■ בתום הדיון הודיעה השדולה כי תנהל מאבק נגד הקיצוצים בתקציבי העיר ואף תפעל להגדלת התמיכה הממשלתית לפיתוח העיר

השדולה למען ירושלים בכנסת, בראשותם של חברי הכנסת: אראל מרגלית (עבודה), נחמן שי (עבודה), אורי מקלב (יהדות התורה) ורובי ריבלין (הליכוד ביתנו), התכנסה היום לישיבת פתיחה בה השתתפו שר הבינוי והשיכון, ח"כ אורי אריאל וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

בתום הדיון הודיעה השדולה כי תנהל מאבק נגד הקיצוצים בתקציבי העיר ואף תפעל להגדלת התמיכה הממשלתית לפיתוח העיר.

עוד הוחלט כי בשבועות הקרובים תציג השדולה תוכנית עבודה לקידום העיר, שתגובש בשת"פ עם עיריית ירושלים, הכוללת התייחסות לנושאי: תעסוקת צעירים, תעסוקת חרדים, חינוך, קידום ההשכלה גבוהה בעיר,ודיור בר השגה.

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, הדגיש בדיון את כוונת המשרד בראשותו לחזק את ירושלים ואת תנופת הבנייה בעיר תוך התייחסות קונקרטית לקידום פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת קטמון בירושלים כיעד לשילוב בין ותיקים לצעירים בעיר.

ראש העיר, ניר ברקת הציג את מצוקת התקציב של ירושלים ביחס לפורום 15 הערים וציין ,כי שקל אחד בסל לתושב שווה ערך לכשני שקלים בהתאמה לתל אביב וחיפה.

ח"כ אראל מרגלית, מראשי השדולה אמר כי "אנחנו רוצים לדבר לא רק על גבולות ירושלים, אלא גם על תכניה. חלקים רבים בירושלים לא מתערים עם העיר עצמה וחייבים לשים במרכז הדיון את הפיכת ירושלים כעיר בת קיימא בהיבטים של תעסוקה, הייטק, תשתיות, חינוך, תרבות וחברה - שיתנו מענה לצעירים בעיר שרוצים להמשיך ולחיות בה. ירושלים בירת ישראל, סובלת מעוני ופערים חברתיים קשים. עם המציאות הזו, גם מדינת ישראל, גם ירושלים וגם התושבים שחיים בה - לא יכולים לחיות בשלום. המאבק שלנו יהיה על הגדלת התקציבים הממשלתיים לקידום העיר".

לדברי ח"כ נחמן שי, מראשי השדולה, "על השדולה למצב את העיר בלב העם היהודי, ולהבטיח באמצעותו שירושלים תישאר עיר ציונית ובעלת רב יהודי מוצק".