הקטארים של פ.ס.ז' ישקיעו 75 מ' אירו בשיפוץ הפארק דה פראנס

המטרה: להגדיל את המגרש של אלופת צרפת הנכנסת ל-60 אלף מקומות עד תחילת עונת 2015/16 ■ המגרש יארח גם משחקים מיורו 2016

הבעלים הקטארים של פריז סן-ז'רמן ממשיכים לבזבז הון תועפות על מועדון הכדורגל הצרפתי. הקבוצה חשפה כי מיד בתום העונה היא תחל בתהליך במסגרתו יושקעו כ-75 מיליון אירו בשיפוץ והרחבת האצטדיון הביתי שלה, הפארק דה פראנס. בעוד בקיץ הקרוב השדרוג יהיה בעיקר אסתטי, בשלב הסופי אמור להכיל המגרש 60 אלף מקומות, לעומת כ-49 אלף כיום.

יש לציין כי גם לאחר מכן, ממדיו של המגרש לא יתקרבו לגדולים ביותר באירופה. כהשוואה, לארבע הקבוצות שמשתתפות בחצי גמר האלופות יש מגרשים של 99 אלף מקומות (ברצלונה), 85 אלף (ריאל מדריד), 81 (דורטמונד) ו-71 (באיירן).

הכוונה היא לסיים את העבודות לפני תחילת עונת 2015/16, כשבסיומה אמור האצטדיון לארח גם משחקים מטורניר יורו 2016 שייערך בצרפת. על הפרויקט יהיה אחראי ז'אן קלוד-בלאן, לשעבר מנכ"ל יובנטוס, שניהל בהצלחה את בניית המגרש החדש והנוצץ של האלופה האיטלקית.

מאז רכשה חברת ההשקעות של משפחת המלוכה הקטארית (Qatar Sports Invesments) את פ.ס.ז' בקיץ 2011, היא הוציאה יותר מ-250 מיליון אירו על רכישת שחקנים חדשים עבור המועדון. התוצאות לא איחרו להגיע: פ.ס.ז' הגיעה העונה עד לרבע גמר ליגת האלופות, שם היתה רחוקה שער אחד מהדחה של ברצלונה; בליגה הצרפתית היא על-סף זכייה ראשונה שלה באליפות מאז 1994.