מטוסי חיל האוויר יירטו מל"ט של חיזבאללה מול חופי חיפה

המל"ט הופל בים, מערבית לחיפה ■ נתניהו: "אני רואה בחומרה רבה את הניסיון לפרוץ את גבולנו. ישראל תדע לטפל בכל איום - מהים, מהיבשה או מהאוויר" ■ דובר צה"ל: כוחות צה"ל סורקים האזור הימי

הותר לפרסום: חיל האוויר יירט מל"ט של חיזבאללה מעל שמי חיפה. המזל"ט הופל בים, מערבית לחיפה.

לפי הודעה באתר של דובר צה"ל, כלי טיס בלתי מאוייש, אשר ניסה לחדור לשטח מדינת ישראל, יורט היום בסמוך לשעה 14:00 על ידי חיל האוויר. כלי הטיס הופל מעל הים, מול חופי חיפה. כוחות צה"ל סורקים כעת את האזור הימי. כמו כן, צה"ל עוקב אחרי התפתחות נושא כלי התעופה הבלתי מאוישים בזירות השונות.

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, אמר בתדרוך לכתבים צבאיים כי "כלי הטיס שוגר מצפון לדרום, מאזור החוף בלבנון. חיל האוויר זיהה את הכטב"ם עוד בשטח לבנון ועקב אחריו. למקום הוקפצו מטוסי קרב ומסוקי קרב אשר ווידאו כי לא מדובר בכלי ידידותי. לאחר קבלת המידע, מפקד חיל האוויר ניהל את האירוע ואישר את הפלת הכטב"ם על ידי מטוס קרב - ששיגר לעברו טיל אוויר-אוויר. הכטב"ם הופל כ-5 מייל מחופי חיפה, בגובה של 6,000 רגל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה ליירוט כלי הטיס: "אני רואה בחומרה רבה את הניסיון הזה לפרוץ את גבולנו. נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל".

באוקטובר 2012 הפיל צה"ל כלי טיס בלתי מאוייש בצפון הנגב, שחדר מכיוון הים התיכון. הכלי זוהה על ידי מערכות הבקרה של צה"ל ולאורך נתיב טיסתו בארץ היה תחת מעקב מהאוויר ומהקרקע, לרבות מטוסי קרב. לאחר מספר דקות, הופל הכלי בצפון הנגב, מתוך שיקולי הימנעות מפגיעה באזור מיושב.

מוקדם יותר סוכנות הידיעות הרשמית בלבנון ורשת הטלוויזיה "אל-מנאר" דיווחו כי מטוסי חיל האוויר הישראלי ביצעו גיחות בשמי המדינה. לפי שעה, לדיווח אין אישור מכל גורם שהוא בישראל.

על פי הפרסומים ברשתות הלבנוניות, הגיחות אירעו הבוקר מעל העיר ג'זין שבדרום המדינה - הממוקמת כ-30 קילומטרים מדרום לביירות. מצה"ל נמסר, כי "הנושא נמצא בבדיקה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום בביקור ביישובים ג'וליס ודליית אל-כרמל כדי לברך את העדה הדרוזית לרגל חג הנביא שועייב, והתייחס למצב הביטחוני: "מדינת ישראל תדע לטפל בכל איום - מצפון ומדרום, מסוריה או מלבנון. אם זה מהים אם זה מהיבשה ואם זה מהאוויר".

לאורך החודשים האחרונים דיווחו כלי תקשורת בלבנון כי הצבא המקומי זיהה חדירה למרחב האווירי של מטוסי חיל האוויר הישראלי, שביצעו גיחות בדרום לבנון. על פי הדיווח, לפחות שבעה מטוסים טסו מעל דרום המדינה, סמוך לחוף, באזור העיירה צידון.

בלבנון טוענים כי מטוסי חיל האוויר הישראלי ביצעו כמה גיחות בשמי המדינה וחדרו למרחב האווירי. בין היתר, הם טסו באזור בעל בק שבמזרח המדינה - אזור הגובל בסוריה. לבנון פנתה כמה פעמים לאו"ם והתלוננה על כך שישראל חודרת למרחב האווירי שלה.