אנדמול תרכוש את קופרמן הפקות בימים הקרובים

דבר העסקה נחשף ב"גלובס" ■ עדיין לא ברור מה היקף הרכישה והאם מדובר בשותפות בין מפיקת "האח הגדול" לענקית התקשורת הבינלאומית - או בהשתלטות

עסקית מכירת קופרמן הפקות לענקית התקשורת הבינלאומית אנדמול צפויה לצאת לפועל בימים הקרובים. דבר העסקה נחשף לראשונה ב"גלובס". נודע כי מי שעומד מאחורי העסקה הוא ינון קרייז, נשיא אנדמול לשעבר, אשר מחזיק במניות בחברת ההפקה הישראלית.

בתקופה האחרונה ניהל קרייז משא-ומתן עם גורמים בינלאומיים שונים, ועל-פי מקורות הוא מצוי בימים אלה בשלבים הסופיים של העסקה.

המהלך הוא הבעת אמון מרכזית בשוק התוכן הישראלי, לאחר שביריד הטלוויזיה מיפ האחרון נבחרה ישראל לאחת המדינות המסקרנות והחדשניות ביותר בתחום. עדיין לא ברור מה היקף הרכישה והאם מדובר בשותפות או בהשתלטות.

אנדמול היא חברת הפקה והפצה הולנדית בעלת דריסת רגל בחברות שונות בתחום ב-23 מדינות בעולם. בין הפורמטים המובילים שבבעלותה: "האח הגדול", שאותו מפיק קופרמן בישראל, ו"מי רוצה להיות מיליונר?".

בשנים האחרונות העמיק חובה של החברה, לאור המשבר הכלכלי הגדול. ב-2011, לאחר שחובה העמיק אל למעלה מ-4 מיליארד דולר, החברה הכניסה משקיעים חדשים. באחרונה הצהירה על כוונתה לצאת לרכישה של מיזמי תוכן סביב העולם.

אלעד קופרמן הוא אחד המפיקים הבולטים בישראל. פרט להפקת הענק "האח הגדול", הפיק קופרמן תוכניות מצליחות כמו "היורש", "רמזור" ו"חי בלה לה לנד", ובימים אלה הוא מפתח פורמט דוקו-ריאליטי שיעסוק בהתמודדות של אנשים מן השורה עם צליחת ריצת מרתון. התוכנית מיועדת לשידור במסגרת שידורי זכיינית ערוץ 2 קשת.

את תגובת קופרמן לא ניתן היה להשיג.