נפתלי בנט התמנה ליו"ר ועדה להפחתת יוקר המחיה בישראל

שר הכלכלה בביקור במרכז תעסוקה בבני-ברק: "נהיה פותחי הסתימות של הביורוקרטיה; החרדים רוצים לעבוד, ואנו נעבוד קשה כדי שיהיה להם איפה לעבוד"

בהתאם לסיכומים הקואליציונים שנחתמו, ביום ראשון הקרוב הממשלה צפויה לאשר את מינויו של שר הכלכלה הטרי נפתלי בנט ליו"ר ועדה חדשה שמטרתה להפחית את יוקר המחיה בישראל.

בנט, שביקר היום (ה') במרכז תעסוקה בבני-ברק, אמר כי "אנחנו מתכוונים להיות פותחי הסתימות של הביורוקרטיה הישראלית".

דווקא על רקע המתיחות בימים האחרונים עם הציבור החרדי, הגיע היום שר הכלכלה, נפתלי בנט - לראשונה - לסיור עבודה ראשון במרכז תעסוקה של משרד הכלכלה בעיר בני-ברק.

השר בנט נפגש עם תלמידים חרדים בקורסי השמה של משרד הכלכלה ואף נטל חלק בשיעור להנדסאי חשמל שנערך באותו זמן במקום. בנט קיבל סקירה מקיפה על פעילות המרכז, שעתיד לגדול משמעותית לאחר שיעבור חוק השוויון בנטל, אשר צפוי להזרים עשרות אלפי חרדים אל מעגל העבודה.

במהלך הסיור אמר שר הכלכלה כי: "הציבור החרדי רוצה לעבוד, ואנחנו צריכים לעבוד קשה כדי שיהיה להם איפה לעבוד. נשקיע 70 מיליון שקל במרכזי הכוון תעסוקתיים לציבור החרדי בירושלים ובבני-ברק, ונעשה את הדברים מתוך כבוד לזולת ודו-שיח - אבל בנחישות".

השר בנט הוסיף כי "יש פה רצון אדיר של הציבור החרדי לבוא לעבוד. תפקידנו הוא קודם כל לא לקלקל. עלינו להכפיל את כושר הקיבולת להכשרה מקצועית, מיון והשמה לגברים חרדים. בשלב הזה אנו מדברים על סדר גודל של 30 אלף צעירים שייכנסו בהדרגה לשוק העבודה. משרד הכלכלה יהיה ערוך לכך. זה התפקיד שלנו להיכנס לצנרת, לאתר את החסמים הבירוקרטים ולפתוח אותם".