הזוי: קים ז'ונג און בונה העתקים של הביג בן ומגדל אייפל

המנהיג הצעיר מקים בבירת קוריאה הצפונית המבודדת פארק בינלאומי ובו יתרוממו בין היתר מגדל "ביג בן", העתק של מגדל אייפל ועוד מבנים מוכרים מהעולם

קים ז'ונג און כנראה אוהב מאוד את יצירתו של אוגוסטוס פוג'ין, מעצב מגדל השעון המוכר מלונדון - ה"ביג בן". למעשה, הוא כל כך אוהב אותו שהוא בונה לעצמו אחד משלו.

על-פי הדיווח ב"דיילי טלגרף" הבריטי, הביג-בן הוא המבנה הראשון בפארק שעשועים שלם של העתקי מבנים מוכרים מהעולם. גם האייפל הפריזאי יופיע בפארק, שיהווה את אחת האטרקציות המרכזיות בבירה פיונגיאנג. הפארק נבנה במסגרת מה שמתואר בטלוויזיה הצפון-קוריאנית כ"גל צמיחה בבירה", תכנית לשדרוג העיר, עליה הכריז קים ג'ונג און הצעיר עם כניסתו לתפקיד.

כתב סוכנות הידיעות AP, היחידה שפועלת מתוך המדינה המבודדת, מדווח שבשנים האחרונות צמחו בפיונגיאנג כמה מגדלים מרשימים ואפילו נפתחו מרכזי בילויים שכוללים מתקני שעשועים, מסעדות, דירות יוקרה, מכוני יופי וסממנים שונים שמשרתים את חובבי חיי התענוגות. התקשורת הסינית אף מדווחת שקוריאה הצפונית מתכננת הקמת מסלול גולף במדינה.

בניגוד בולט, הישובים שמחוץ לפיונגיאנג מוזנחים ורבים מתושביהם ניזונים בצנעה; תחושת הרעב אינה זרה להם. בחודש שעבר סוכנות המזון של האו"ם דיווחה ש-2.8 מיליון צפון קוריאנים "זקוקים סיוע בהשגת מזון ונמצאים במצב של תת תזונה".