הטיפ היומי: מניית טכנולוגיה מומלצת - עשויה לזנק 38%

מחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצה ב"קנייה" על מניית פוליקום במחיר יעד של 14 דולר

חברת הטכנולוגיה Polycom עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של ציוד לשיחות וידיאו - החל מתשתית הרשת ועד לציוד הקצה שמורכב אצל הלקוח הסופי. החברה נסחרת בנאסד"ק, ושווי השוק שלה עומד על 1.8 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר פוליקום פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של השנה. החברה הצליחה לעקוף מעט את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם ברווח הנקי. הכנסות החברה הסתכמו ב-339 מיליון דולר, בעוד קונצנזוס האנליסטים היה ל-336 מיליון דולר; והרווח Non-GAAP למניה הגיע ל-13 סנט - גבוה ב-2 סנט מתחזיות האנליסטים.

במקביל, פוליקום פרסמה תחזית לרבעון השני, ובו היא צופה הכנסות שינועו בטווח של 335-345 מיליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 13-15 סנט למניה. זאת בעוד תחזיות האנליסטים היו גבוהות יותר, וצפו רווח של 15 סנט למניה על הכנסות של 354 מיליון דולר.

למרות החולשה שמשקפות התחזיות לרבעון השני, אנו עדיין מצפים שפוליקום תחזור לצמיחה ברבעון השלישי וברבעון הרביעי, ביחס לרבעונים המקבילים ב-2012. להערכתנו, החשיפה של החברה למגזר הציבורי (ממשלות, מוסדות חינוך ובריאות), שמהווה 25%-33% מהכנסות החברה ממוצרים, היא הסיבה לחולשה בתחזית.

להערכתנו, הצמיחה במחצית השנייה של השנה תגיע בין היתר בזכות החוזק של פוליקום בשוק העסקי (Enterprise) בארה"ב, מהשקות חדשות של מוצרים ומגידול במספר העסקאות הגדולות, בהיקף של למעלה ממיליון דולר, שנמצאות בפייפליין.

עם זאת, אנו מעדכנים כלפי מטה את התחזית שלנו: להערכתנו, בשנת 2013 הרווח הנקי למניה Non-GAAP יסתכם ב-68 סנט ולא ב-72 סנט; ל-2014 התחזית שלנו מתעדכנת מ-91 סנט ל-90 סנט; בנוסף, אנו מעריכים שבשנת 2015 הרווח למניה יגיע ל-1.02 דולר, ובכך אין שינוי בתחזיות שלנו.

בחישוב על בסיס מכפיל 15 לרווח הנקי למניה בשנת 2014, אנו משאירים את מחיר היעד למניית פוליקום על 14 דולר - פרמיה של כ-38% על מחיר השוק. המלצתנו נשארת "קנייה".

*** מחלקת המחקר, גולדמן זאקס