טיול בלב הטבע: חוות טור סיני והצימרים שבקצה הטרסה

חוות טור סיני בלב עמק ארזים בואכה ירושלים צופה אל נופיו המוריקים של היער ושל סביבתו ■ שלושה מבנים, המחופים באבן מקומית ונחים בקצה אחת הטרסות, מכילים את הצימרים

מי שנוסע בכביש מספר 1 לירושלים, לא יכול שלא להחמיץ את בתי האבן הנחים על צלע אחד המורדות בדרך לירושלים, באזור שהמקומיים מכנים עמק ארזים. אמר מי שאמר שדברים טובים באים במיקום מהפנט, וחוות טור סיני טובלת בתוך הטבע, בלב עמק ארזים בואכה ירושלים, וצופה אל נופיו המוריקים של היער ושל סביבתו.

לפני למעלה משנה וחצי נחנכו בחווה חמש יחידות אירוח בידיו של לא אחר מאשר הנשיא שמעון פרס. שלושה מבנים, המחופים באבן מקומית ונחים בקצה אחת הטרסות, מכילים את הצימרים. שניים מהמבנים מחולקים לארבע יחידות, המשתרעות על-פני ארבעים מטרים רבועים והשלישי הוא מקום משכנה של הסוויטה, ששטחה 65 מטרים רבועים - בכולן אפשר לארח משפחות. בכל יחידה יש מטבחון מצויד ברמה טובה מאוד, עם פינת ישיבה נחמדה ופינוקים שמתאימים למקום: פירות טריים ויבשים, ליקר מתוצרת מקומית, עוגיות וחלב.

הצבעים בחדר נעמו לי במיוחד. ירקרק בהיר על הקירות, שהתמזג עם הכיסוי הססגוני של המיטה, עם פריטי הריהוט בתכלת, עם הכריות המגוונות ועם עוד כמה פריטים שהשלימו מעגל ותרמו לאווירה נינוחה. בחדר הרחצה יש חידוש עיצובי מעניין: כל-כולו ממורק בטיח מרוקאי שנראה כמו סטוקו - כולל האמבטיה! צבעי האדמה החמים תורמים לתחושה מדברית, ועדיין עכשווית לגמרי, וזה מקסים.

בחוץ יש פינת ישיבה. הגינון דורש מעט השקעה, אבל הסביבה עצמה מזמינה. החווה האורגנית גולשת על-פני שלושים דונמים שעומדים לרשות האורחים. יש בה שביל תבלינים עם מיני צמחים לחליטות ועצי פרי - בעיקר נשירים, שאפשר לקטוף מפריים בעונה. מסביב יש מרחבים נהדרים לטיול רגלי, ואפילו עדר צבאים שאפשר לראות ולהתרגש ממנו.

החווה מנסה לקדם תיירות פרטית, אבל הקונספט עדיין לא בשל, כך שהצימרים הם דרך טובה לחוות אותה. עם המחיר של היחידות עוד אפשר לחיות, אבל מחיר הסוויטה מרקיע שחקים.

1,750-850 שקלים לזוג, כולל ארוחת בוקר מוצלחת, טל' 02-6540702