באפט: "יכולים למכור חברות לחנויות פורנו - או שתמכרו לי"

באפט, בסשן שאלות ותשובות מול 300 מנהלים בכירים בטורונטו: "מנהל חנות פורנו ייקח את היצירה שלכם ויתקע אותה עד אדן החלון, ואנחנו נציג את היצירה במוזיאון המטרופוליטן"

"אתם יכולים למכור את החברות שלכם לברקשייר (הת'אווי), ואנחנו כאילו נציג אותן כיצירות במוזיאון המטרופוליטן - וערך החברות שלכן ירקיע מעצמו, הן יהיו שם לנצח. או לחלופין, אתם יכולים למכור את החברות שלכם למנהל חנות פורנו, והוא ייקח את היצירה שלכם, יגדיל מעט את השדיים שלה ויתקע אותה עד אדן החלון, עד שאיזה בחור במעיל גשם יגיע ויקנה אותה".

כך תיאר הלילה (ד') גורו ההשקעות וורן באפט, את ההבדל בין מכירת חברות לקונצרן ההשקעות הענקי שלו, ברקשייר הת'אווי, לבין מכירתן לקרנות נאמנות או גופי השקעות אחרים.

לפי דיווח "בלומברג", באפט העביר את האנלוגיה הזו במסגרת סשן שאלות ותשובות מול 300 מנהלים בכירים בטורונטו, קנדה.

בראיון ל-CNBC בתחילת אפריל, אמר באפט כי הוא עדיין רוכש מניות, לא משום שהוא מאמין כי ערכן יעלה בטווח הקצר, אלא, כהרגלו הוא מאמין בהשקעות ערך לטווח ארוך. "כל דבר שאני קונה במחיר של 80 דולר, אני לא אוהב לקנות אותו במחיר של 100 דולר. אך אם תשאלו אותי אם המניות זולות יותר מאשר כל אפיק השקעה אחר, להשקפתי התשובה לכך היא כן", דברי באפט.

באפט אף הפתיע וטען כי הוא אינו חושש יותר מדי מה"סיקווסטר", שורת הקיצוצים בהיקף של 85 מיליארד דולר שנכנה לתוקף בסוף השבוע לאחר שהמחוקקים בקונגרס לא הצליחו להגיע לעמק השווה שידחה את רוע הגזירות. לדבריו, הקיצוצים לא יאטו במידה ניכרת את כלכלת ארה"ב משום שההוצאות הגבוהות של הממשל כבר "עושות את העבודה" ומתמרצות את הכלכלה.