ארה"ב מציגה: "'חודרת הבונקרים' שתשמיד הכור בפורדו"

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי גורמים אמריקניים בכירים הציגו לישראל תיעוד של פצצה משודרגת שיכולה להשמיד את הכור המאובטח ■ "אני מקווה שלא נצטרך לעשות בה שימוש", אמר אחד מהגורמים, "אך אם נידרש לכך - היא תעבוד"

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (ו') כי במסגרת המאמצים האמריקניים למנוע מישראל לצאת למתקפה עצמאית בשטחי הרפובליקה האסלאמית, הוצג בעת האחרונה סרטון לבכירים ישראלים המתעד את פעולתה של "חודרת הבונקרים" המשודרגת של ארצות-הברית, שעל-פי הפרסום, ביכולתה להשמיד את הכור המאובטח ביותר של איראן הממוקם בפורדו.

בדיווח מובאות עדויותיהם של בכירים המעורים בפרטים, שסיפרו כי בתיעוד נראית הפצצה כשהיא גורמת לנזק רב במטרה ולפיצוץ תת-קרקעי בעוצמה גדולה. עוד צוין כי הנשק המשודרג מכיל מרעום חזק יותר כדי ליצור פגיעה עמוקה יותר ביעד. עם זאת, נאמ כי ארצות-הברית טרם ביצעה ניסוי בהטלה מן האוויר.

על-פי הכתוב, הפצצה החדשה מורכבת ממערכות הנחיה משודרגות כדי לשפר את הדיוק שלה, יחד עם טכנולוגיה חדשנית המאפשרת לה להתחמק ממערכות הגנה אווירית (נ"מ). "אני מקווה שלא נאלץ לעשות בה שימוש", אמר גורם אמריקני ל"וול סטריט ג'ורנל". "אבל אם יהיה צורך בכך - היא תעבוד".

עוד נאמר, כי מטרת הצגת התכלית של הפצצה החדשה לבכירים ישראלים היא למנוע מישראל לצאת למתקפה עצמאית באיראן.