בזק מגיבה להוט: 100 מגה גלישה תמורת 100 שקל לחודש

מדובר בהנחה של 30%-50% במחיר של בזק למשך שנה ■ הוט פתחה לפני כ-3 חודשים את מהירות ה-100 מגה לכל לקוחות הטריפל שלה באופן אוטומטי

האם המבצע של הוט להפיכת מהירות הגלישה ב-100 מגה ביט בשנייה משנה את מאזן הכוחות בשוק האינטרנט ומאלץ את בזק להגיב? היום (א') מודיעה בזק על הורדת מחיר למהירות ה-100 מגה ביט ל-100 שקל בחודש למשך שנה (הנחה של 30-50% מהמחיר עד כה) בתוספת דקות טלפוניה. המבצע תקף עד 26 במאי.

המבצע מוגבל בזמן עד 26 במאי, והלקוח יחויב להחליף את המודם בבית במקרה שהוא לא תומך בטכנולוגיה המתאימה.

המבצע חושף את הבטן הרכה של בזק, שמסוגלת לספק מהירות של עד 100 מגה רק לכ-40% מהלקוחות בלבד, ויש המעריכים כי המספר אף נמוך מזה, כאשר במקביל הוט דוחפת בצורה חזקה מאד את מהירות ה-100 מגה בחבילת הטריפל שלה לכל לקוח בפריסה ארצית.

ניכר כי לבזק לא הייתה ברירה, ובמבצע הנוכחי היא בעצם מגיבה למהלך של הוט, בניסיון למתג את עצמה כמי שיש לה פתרון למהירויות הגבוהות, גם אם הוא יותר שיווקי ותדמיתי.

כזכור, הוט הודיעה לפני כ-3 חודשים על מהלך נרחב שבו פתחה את מהירות ה-100 מגה לכל לקוחות הטריפל שלה באופן אוטומטי. המהלך של הוט בא לאחר שבשנת 2012 בזק לקחה את כל הגידול בנתח השוק באינטרנט, והוט לא הצליחה למעשה לתת מענה להעדפת הלקוחות את שירות האינטרנט של בזק. כעת נראה כי המהלך של הוט הצליח להכות גלים, ובזק לא יכולה להישאר אדישה לו ולא יכלה להתעלם ממנו, ולכן יצאה במבצע נגדי.

צריך לזכור כי למחיר שגובה בזק יש להוסיף את מחיר ספק האינטרנט, שיכול להגיע אצל חלק מהספקים למחיר של עד 100 שקל, מה שמעמיד בספק את מחיר החבילה כולה על 200 שקל לערך, והופך אותה ליקרה.

אמנם מחירי ספקיות האינטרנט ירדו משמעותית בעקבות כניסתה של הוט נט לשוק האינטרנט בשנה שעברה, אך עדיין המחירים בבזק למי שירצה חבילה של 100 מגה יהיו לא זולים.

אחד הדברים המצחיקים בסיפור הזה הוא שבזק עשויה למצוא את עצמה מוכרת את התשתית שלה ב-100 שקל ל-100 מגה, אך הלקוחות יבחרו בהוט נט כספקית, היות והיא מוכרת 100 מגה תמורת 20 שקל בלבד. יוצא שככל שעובר הזמן פועלת ההפרדה המבנית בין חברות התשתית לספקיות האינטרנט במתכונת הקיימת בישראל כאנטי-צרכנית באופן מובהק.

רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק, מסר: "מאז השיקה בזק את רשת ה-NGN, אנחנו מקפידים לצאת במהלכים שמטרתם עידוד הלקוחות להצטרף לקצבי הגלישה הגבוהים, באמצעות הורדת מחירים ושדרוג יזום והמוני של קצבי גלישה. יחד עם גידול מהותי ברוחב הפס ממוצע ללקוח, גם כמות המידע הכוללת המועברת על גבי רשת ה-NGN גדלה בקצב מהיר במיוחד, זאת הודות לגידול בשימוש באפליקציות מתקדמות זוללות רוחב פס, בעיקר וידיאו.

"בזק ערוכה לספק כל צורך מצד הלקוחות והרבה מעבר לכך. במקביל לשימוש ההולך וגובר ברשת ה-NGN, בזק כבר פורשת את ה-Fiber NGN, המבוסס על סיבים אופטיים עד בתי הלקוחות, זאת כדי להיות ערוכים לאספקת רוחבי פס של מעל 100 מגה".