מי רוצה למנוע מישראל לארח את יורו 2013?

תנועת אקטיביסטים בריטית מתכננת החודש הפגנה בקונגרס אופ"א, שכותרתה: "לבעוט את הגזענות הישראלית מהכדורגל האירופי"

בעוד חודש בדיוק (פחות יום) ייפתח בישראל טורניר יורו 2013 לנבחרות צעירות, אבל לא בכל אירופה מתלהבים מהעובדה שהמשחקים ייערכו כאן.

ב-24 במאי, בקונגרס אופ"א שייערך בלונדון (יום אחד לפני גמר ליגת האלופות שיתקיים בבירה האנגלית), צפויה הפגנה גדולה של תנועת אקטיביסטים בריטית הקוראת לבטל את אירוח המשחקים בישראל. בנוסף, המטרה ארוכת הטווח של התנועה היא לבטל את החברות של ישראל באופ"א, שהחלה ב-1992.

התנועה קוראת "לבעוט את הגזענות הישראלית מחוץ לכדורגל האירופי; הוציאו לישראל כרטיס אדום". באתר התנועה נכתב כי "זוהי טיפשות להעניק למדינה שמפרה זכויות של שחקנים ואוהדי כדורגל פלסטינים אירוח של טורניר גדול".

אנשי התנועה טוענים כי כבר החתימו יותר מ-6,500 אנשים על עצומה שהכינו בנושאים המדוברים, כי הפעילות שלהם מתרחבת ל"קואליציה כלל-אירופית", וכי האג'נדה שלהם זוכה לתמיכה של 24 חברי פרלמנט בריטים.

באופ"א לא מתרגשים יותר מדי מההפגנות הללו. כידוע, אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, הוא חבר הוועד המנהל של הארגון ונחשב למקורב למישל פלאטיני, נשיא אופ"א. הקו שהנחה את פלאטיני בכל עת בה הופנו טענות נגד אירוח יורו 2013 בישראל, דיבר על העובדה כי ישראל קיבלה את הזכות הזו בהליך דמוקרטי, וכי להתאחדות לכדורגל בישראל אין אחריות על המצב הפוליטי בארץ.

למרות הקו התומך הזה של אופ"א, שגם ההפגנה הצפויה בקונגרס שלה לא צפוי לשנות אותו, החמרה במצב הבטחוני בישראל, עקב המתיחות בצפון, עשויה לשנות את התמונה.

כזכור, בנובמבר האחרון חתמו עשרות שחקני כדורגל מרחבי היבשת על עצומה הקוראת לאופ"א לבטל את קיומו של יורו 2013 בישראל, ביניהם קשר ארסנל אבו דיאבי, חלוץ צ'לסי דמבה בה, והחלוץ פרדריק קאנוטה, שבעבר שיחק בסביליה הספרדית.