פרשת רוזן: נעמ"ת עורך בדיקות של כלי תקשורת

ארגון נעמ"ת פנה לגופי התקשורת השונים בכדי לבחון את המודעות שלהם לנושא ההטרדה המינית ■ המהלך הואץ בימים האחרונים בשל פרשת עמנואל רוזן

ארגון נעמ"ת פנה לגופי התקשורת השונים בכדי לבחון את המודעות שלהם להטרדה מינית. ל"גלובס" נודע כי המהלך הואץ בימים האחרונים, בשל פרשת עמנואל רוזן והעובדה שלמרות השמועות על התנהגותו הוא המשיך לעבור מכלי תקשורת אחד לאחר.

"אנחנו רוצות שלא תהיה דלת מסתובבת; שאם אדם ידוע כמטרידן, הוא לא יעזוב כלי תקשורת אחד ויעבור לאחר בקשר שתיקה. בזה הממונות על הטרדה מינית בכלי התקשורת השונים יכולות לסייע רבות. על המעסיק יש חובה לתת לנשים סביבת עבודה בטוחה ונעדרת מטרידנים", אמרה ל"גלובס" יו"ר נעמ"ת, גליה וולוך.

נעמ"ת שלחה מכתב לכלל גופי התקשורת בישראל בבקשה לקבל את שמות הממונים על הטרדה מינית, ובכדי לוודא כי תלוי במקום העבודה שלט ובו מפורט החוק למניעת הטרדה מינית.

"אני לא יכולה להגיד שבכלי התקשורת יש תופעות חריגות, אבל כלי התקשורת, בגלל הנראות הציבורית, צריכים להוות את הדוגמה המרכזית", אמרה וולוך. "מכלי התקשורת מצופה הכי הרבה לכבד את החוק כדי שיהוו דוגמה. גילינו שלא בכל מקום יש ממונים על נושא ההטרדה המינית, ואנחנו רוצים לצור קשר על מנת לוודא שהנשים שעובדות שם יודעות ומעודכנות בכל הנושאים. אני רוצה לתת לכל אישה כתובת כדי שתדע שיש לה לאן לפנות ותרגיש בטוחה. לא על כל דבר צריך ללכת למשטרה".