טבע: "היעדר רגישות בפיטורי העובדת שחלתה בסרטן"

ביה"ד קבע כי טלי אורן-בלזר ז"ל, ששימשה כעוזרת של מנכ"ל טבע לשעבר ישראל מקוב, פוטרה לאחר שחלתה בסרטן ■ מנכ"ל טבע ג'רמי לוין במכתב לעובדים: "אני מצר על אופן התנהלותנו במקרה זה ועל היעדר השכל הישר; הוריתי להפיק לקחים"

ניכר כי ההנהלה הנוכחית של טבע לא מרוצה מהתנהלות החברה בפרשת פיטוריה של טלי אורן-בלזר ז"ל.

נזכיר כי בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב קבע כי אורן-בלזר ז"ל, ששימשה כעוזרת של נשיא ומנכ"ל טבע לשעבר ישראל מקוב, פוטרה לאחר שחלתה בסרטן בראש, כיוון ש"מקוב סירב לעבוד עם עובדת פגועת ראש". עוד נקבע כי טבע תשלם ליורשיה של אורן-בלזר 2 מיליון שקל וכן הוצאות משפט בסך 170 אלף שקל.

במכתב ששלח היום (ב') לעובדי החברה, התייחס נשיא ומנכ"ל טבע, ד"ר ג'רמי לוין, לפסק הדין בתביעתה של אורן-בלזר ז"ל נגד החברה.

"אני מצר על אופן התנהלותנו במקרה זה לאורך השנים ועל היעדר הרגישות והשכל הישר בטיפול במקרה האנושי של טלי ז"ל", כתב לוין במכתב שהגיע לידי "גלובס". הוא הוסיף כי הורה להפיק לקחים מהעניין.

"ברצוני להדגיש בפניכם בצורה החדה ביותר כי הליך מסוג זה אסור היה לו להתקיים מלכתחילה, והוא סותר את ערכי החברה", כתב לוין. "עוד בטרם הוסקו המסקנות במלואן, יש שיעור אחד מרכזי לכולנו: אנו חייבים לאתגר באופן תמידי את החלטותינו ודרכי הפעולה שלנו במציאות העבודה היומיומית, ולוודא כי ערכי החברה הם אלה המהווים את המצפן המנחה אותנו בכל פעולותינו. גם אם במקרה פרטני זה או אחר ההיבט המשפטי מנחה שיקול-דעת אחר, אנו חייבים לנהוג באנושיות וכבוד הדדי".

מטבע נמסר גם כי "מנכ"ל ונשיא טבע, ג'רמי לוין, הנחה את עורכי הדין של החברה שלא להגיש ערעור על פסק הדין של בית הדין האזורי לעבודה".