מנכ"ל EMC: נבצע השנה רכישות בכ-2.3 מיליארד דולר

ג'ו טוצ'י: "יש לנו המון מטרות החלטנו להוציא כ-10% מהמחזור על רכישות, ותראו אותנו מוציאים כ-10% על זה גם השנה"

עשרות אלפי משתתפים הגיעו השבוע לרצועת בתי המלון של לאס וגאס בכדי לקחת חלק בכנסי המחשוב שנערכים כרגע בעיר. הכנס השנתי של EMC הוא הבולט שבהם, אם כי לא בטוח שהוא הגדול. עם 15 אלף משתתפים מיצבה EMC את הכנס, במודע או שלא, מול אחד הכנסים הוותיקים והנחשבים של עולם המחשוב הארגוני, InterOp, שנערך במלון ממש ברחוב ליד.

את הכנס יובילו נושאים שנמצאים גבוה בשרשרת המזון של תשומת הלב לטרנדים בעולם המחשוב הארגוני: איסוף וניתוח נתונים בהיקף גדול ובזמן אמת (Big Data), גישה למשאבי מחשוב על חוות שרתים מרוחקות (מחשוב ענן), אבטחה, תוכנה חכמה וזיכרון המבוסס על מוליכים למחצה (SSD). אבל מעל הכל מתנוססת התמה שעם הגידול העצום בצריכת המידע הפכו מערכות האחסון לחלק אינטגראלי מפעילות המחשוב היומיומית בארגון, וכבר לא נחשבות לעולם נפרד כפי שהיה עד לסוף העשור הקודם.

את השינוי בגישה לשוק ביצעה החברה, שנסחרת היום בכ-49 מיליארד דולר, בעיקר באמצעות רכישות שסייעו לה להפוך מספקית אחסון לחברה שעוסקת בניהול מידע, וביצעה שינוי ארגוני מקיף. כ-17 מיליארד דולר הוציאה החברה על רכישות במשך העשור האחרון. קרוב למיליארד דולר מתוכם היו על חברות ישראליות, הגדולה שבהן היתה רכישת XtremIO תמורת כ-430 מיליון דולר שהוכרזה, רשמית, בדיוק לפני שנה בכנס החברה אשתקד. בכנס השנה, דרך אגב, תופסת XtremIO חלק מרכזי במצגות בכנס לאחר שהחברה הכריזה על מוצר ראשון שמבוסס על הרכישה במרץ השנה.

"אני בהחלט רואה רכישות בהמשך", אמר המנכ"ל ג'ו טוצ'י בנאום עם פתיחת הכנס, "יש לנו המון מטרות החלטנו להוציא כ-10% מהמחזור על רכישות, ותראו אותנו מוציאים כ-10% על זה גם השנה". המשמעות, מבחינת המספרים, הן רכישות בהיקף של כ-2.3 מיליארד דולר, כעשירית מהכנסות החברה הצפויות השנה.

ההכרזה המרכזית בכנס היא על מנגנון אחסון המבוסס על תוכנה חכמה, ViPR, שמאפשר גידול אוטומטי במשאבי האחסון תוך ניסיון לבצע אופטימיזציה של משאבי המחשוב שזמינים לארגון. החברה הגדירה את המוצר כ"שלט אוניברסלי" לניהול מערכות האחסון בארגון, ובעקיפין רמיזה לכך שלא צריך לקנות עוד מערכות מהמתחרים. EMC מובילה את שוק האחסון עם כ-25% מהשוק, לפני IBM ונט-אפ, וגודל השוק מוערך בכ-30 מיליארד דולר.

טוצ'י נשאל בארוע לגבי אורקל, שהופכת בשנתיים האחרונות למתחרה אגרסיבית עם מערכות החומרה שהיא מספקת. לדבריו "הם לא מפריעים לי לישון בלילה. האסטרטגיה שלהם שונה משלנו, אבל אנחנו מאמינים שההתפתחות של התעשיה היא כמו שאנחנו מתנהלים".

לישראל יש משלחת יחסית גדולה לארוע עם כ-100 איש, הנציגה הבכירה בחברה שהגיעה מישראל היא אורנה ברי, סגנית נשיא בחברה העולמית, ומנהלת את פעילות המו"פ של החברה בישראל.