מע"מ על התיירות הנכנסת: "טיל מונחה ישירות ללב התעשייה"

ראשי התאחדות המלונות מתריעים כי יישום כוונת משרד האוצר להטיל מע"מ על שירותי התיירות הנכנסת לישראל יביא לפיטורם של כ-7,600 עובדים ישירים ועקיפים המתפרנסים מהענף

מיום חמישי האחרון, כל המי ומי בענף התיירות מזהירים כי יישום כוונת משרד האוצר להטיל מע"מ על שירותי התיירות הנכנסת לישראל משמעותה מכת מוות לענף התיירות הישראלי. עד כה המע"מ על שירותי תיירות (כמו שכירת חדרים בבתי מלון, שירותי הסעה, ורכישת מוצרים ברי קיימא) ע"י תיירים הוא בשיעור של 0%. ראשי התאחדות המלונות התריעו כי המהלך יביא לפיטורם של כ-7,600 עובדים ישירים ועקיפים המתפרנסים מהענף וייקר את מחירי חבילות התיירות והמלונות בישראל.

"הממשלה יורה טיל מונחה ישר ללב תעשיית התיירות", אמר עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות.

במכתב ששיגרו הבוקר מלונאים כמו אלפרד אקירוב ודוד פתאל לשרי האוצר והכלכלה הם כתבו כי הם רואים בדאגה רבה את הכוונה להטיל מע"מ על שירותי תיירות. "כבר היום אנו משקיעים במלונות בחו"ל ולא בארץ מאחר שהרווחיות בארץ אינה מאפשרת את החזר ההשקעה. מחירי המלונות בארץ גבוהים מאוד גם כך, מסיבות שאינן תלויות כלל ביעילות התפעול". עוד כתבו כי החלת המע"מ תחריף את מצב התיירות, הסובלת עדיין מהשפעות מבצע עמוד ענן, מהמצב הביטחוני בצפון ומשחיקת שער הדולר.

יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, צביקה אורן, אמר כי מיסוי התיירות הנכנסת הוא אפליה לרעה של התיירות. "אין היגיון כלכלי במהלך כי הנזק הכספי שעלול להיגרם כתוצאה ממנו גדול מתוספת ההכנסה שהממשלה מקווה לראות".

נחמיה בן פורת, יו"ר התאחדות המלונות בים המלח, שיגר מכתב ללפיד: "הטלת המע"מ תפגע קשה בתיירות המרפא, שבבנייתה הושקעו מאמצים רבים.