עצורים בהפגנה מול בית שר האנרגיה; נסיון לחסום את האיילון

קבוצת פעילים ממטה המאבק לייצוא הגז הגיעו במפתיע לביתו של סילבן שלום ■ המפגינים מוחים על אישור דוח צמח המתיר ייצוא של הגז ■ המפגינים ניסו לחסום את נתיבי האיילון

מספר פעילים במגמה ירוקה ניסו בשעה האחרונה לחסום את התנועה בנתיבי איילון באזור תחנת רכבת מרכז (ארלוזורוב). המפגינים מנעו בכוח מהמשטרה לבצע מעצרים, שבתורה הכריזה על ההפגנה כהפגנה לא חוקית.

מוקדם יותר, קבוצה גדולה של פעילים ממטה המאבק לייצוא גז ישראלי הגיעו במפתיע לביתו של שר האנרגיה והמים סילבן שלום והתעמתו עם שוטרים שהוצבו במקום. מטה המאבק דיווח על מספר מפגינים שנעצרו על-ידי השוטרים, שהיו בנחיתות מספרית וחשו ככל הנראה מאויימים.

המפגינים, כ-300 במספר לפי יוזמי ההפגנה, באו למחות על הכוונה לאשר את דו"ח צמח המתיר ליזמים לייצא גז טבעי בהיקף של עד 50% מהמאגרים. הם קראו קריאות בגנות ההון והשלטון.

במקביל לפעילויות מטה המאבק נגד ייצוא הגז מובילים חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ודב חנין מהלך הקורא לממשלה שלא לאשר את המלצות דוח צמח ולחלופין להביא את ההמלצות להכרעת הכנסת. המלצות דו"ח צמח אמורות להגיע לדיון באחת מישיבותיה הקרובות של הממשלה ובשוק חיפושי הנפט והגז ממתינים בדריכות לאישורן.

בסך הכל באירוע ההפגנה נגד ייצוא הגז היו 5 עצורים, מהם פעילי ארגון מגמה ירוקה שעומד בחזית הקמפיין נגד ייצוא הגז. המפגינים רשמו לזכותם את חסימת נתיבי איילון לשעה קצרה באזור תחנת הרכבת ארלוזורוב וכן ציינו בסיפוק שהפתיעו את השוטרים ששמרו על ביתו של שר האנרגיה ברמת גן כשהגיעו אל הבית במקביל משני כיוונים שונים. חלק מהמפגינים הצטרפו להפגנה הגדולה שמתקיימת ברחובות תל אביב.