מל"ט של צה"ל הופל מעל הים באופן יזום בשל תקלה

חיל האוויר הפיל את כלי הטיס הלא מאוייש באופן מבוקר, מעל הים, בעקבות תקלה טכנית שהתגלתה בו ■ כוחות גדולים עורכים סריקות במטרה לאתר את שרידי המל"ט

כלי טיס בלתי מאויש (מל"ט) של חיל האוויר הופל אמש באופן יזום מעל הים, באזור מרכז הארץ, בשל תקלה טכנית שהתגלתה בו. כוחות גדולים עורכים סריקות אחרי המל"ט באזור החוף של נתניה ותל אביב בניסיון לאתר את שרידיו.

הפלת המל"ט אמש מגיעה כשבועיים לאחר שמטוס זעיר ללא טייס של צה"ל, מסוג "רוכב שמיים", אבד מספר דקות לאחר המראתו, במהלך טיסה שאמורה הייתה לסייע באיסוף מודיעין אחר פעילות חשודה ברצועת עזה.

לוחמים של צה"ל בדרום רצועת עזה הפעילו את הכלי שנעלם במהלך הטיסה הקצרה. לא פחות מ-12 שעות חיפשו צוותים של צה"ל אחר כלי הטיס עד שאותר בשטח פתוח סמוך לגבול הרצועה. החשש הגדול היה שייפול לידיים עוינות, שיוכלו ללמוד ממנו על הטכנולוגיות המותקנות בו. בצה"ל אמרו אז כי מדובר בתקלה טכנית שגרמה להתרסקות.

מצה"ל נמסר כי "מדובר בתקלה טכנית. המזל"ט מסוג 'רוכב שמיים' נאסף על ידי צוות בשטח והאירוע נמצא בתחקיר". גורם צבאי אמר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט כי "מדובר באירוע חריג למדי, שלא מתרחש בדרך כלל. צריך לבדוק האם ניתן להמנע מאירועים כאלה בעתיד".