בר לב: ללפיד אין ניסיון בקבלת החלטות שלא משפיעות עליו

את הדברים אמר ח"כ במהלך אירוע "שבתרבות" שהתקיים היום במודיעין ■ באירוע אחר תקפה שרת הבריאות את ההתנהלות הבזבזנית של ראש הממשלה ■ "אנשי ציבור מחוייבים בדוגמא אישית"

במהלך אירוע "שבתרבות" שהתקיים היום במודיעין, תקף ח"כ עמר בר לב ממפלגת "העבודה" את התנהלות שר האוצר יאיר לפיד בסוגיית התקציב, ואמר כי לפיד הלך אחרי החרדים, ולא התעסק עם הנושאים החשובים באמת. באירוע אחר שהתקיים במועצה האזורית דרום השרון, תקפה שרת הבריאות יעל גרמן את ההתנהלות הבזבזנית של ראש הממשלה.

"לפיד בחר ללכת בכוח וביהירות כנגד המגזר החרדי וזה אולי צודק אבל לא חכם. מה שראינו בהפגנה הזו זה אנשים מפחדים", אמר בר לב במהלך האירוע. "במקום לפעול לעודד את המגמה החיובית בציבור החרדי שיש בו הרבה יותר מתגייסים בשנים האחרונות לשירות צבאי ולאומי ובוודאי שהרבה יותר מוטיבציה לצאת לשוק העבודה, הגישה של לפיד שבאה לידי ביטוי גם בנאום היהיר של לפיד בכנסת, עלולה להביא להיפוך המגמה. במקום שהשיוויון בנטל ילך ויגדל ויותר חרדים יכנסו לשוק העבודה, הכנסנו את החרדים לבונקר והם ילחמו בכל כוח".

בר לב גם התייחס לתקציב החדש שאושר בממשלה בשבוע שעבר ולגזרות החדשות שיש בו. ח"כ מטעם מפלגת העבודה ציין כי ללפיד היו כוונות טובות, אך הוא נגרר אחרי היועצים במשרד האוצר, וזאת בין היתר, בשל חוסר הידע שלו בתחום הכלכלה.

"ליאיר לפיד היו הרבה כוונות טובות אבל הדרך לגיהנום רצופה כוונות כאלו. אני חושב שהבעיה היא בין השאר שאין לו ידע בניהול ואין לו כל ידע כלכלי ויותר מכך, אין לו ניסיון בקבלת החלטות קשות באמת שאינן משפיעות רק על עצמו. לכן, יכול להיות שאין לו יכולת להתמודד מול מומחים שהם אלו שהביאו את הכלכלה שלנו לאיפה שהיא היום וזו התוצאה שגורמת לי כמעט ולרחם עליו", אמר ח"כ בר לב. "זהו תקציב נורא. במקרה הטוב הוא ינציח את הפערים החברתיים שראינו גם בדו"ח העוני האחרון. אין כאן שום חדשנות או חלוקה בצורה אחרת של ההון. אין התמודדות לא עם החברות הגדולות, לא עם הטייקונים, לא עם השמירה על משאבי הטבע ואפילו לא עם הועדים החזקים. אני לא קונה את הסיפורים שחברות לא ירצו להגיע לכאן. החברות באות לכאן כי מלכתחילה יש להן הטבות רבות, בייחוד בפריפריה שהן לא יקבלו במדינות אחרות ולא פחות, בגלל כוח האדם האיכותי והחדשנות הישראלית. חבל מאוד שהפוליטיקה הפכה לזירה של הפחדות".

באירוע אחר של "שבתרבות" שנערך במועצה האזורית דרום השרון, תקפה שרת הבריאות יעל גרמן את התנהלותו הבזבזנית של ראש הממשלה בנימין נתניהו וטענה כי אנשי ציבור חייבים להוות דוגמא אישית עבור שאר האזרחים במדינה.

"אנשי ציבור מחוייבים בדוגמא אישית", אמרה שרת הבריאות במסגרת האירוע. "בכל 14 שנותי כראש העיר הרצליה לא טסתי על חשבון הציבור אף לא פעם אחת ואף העברתי החלטה במועצת העיר לפיה נבחרים מקבלי שכר לא יסעו על חשבון הציבור".

שרת הבריאות התייחסה גם לירידה בסקרים של מפלגת "יש עתיד" ואמרה כי יאיר לפיד גילה אומץ לב ציבורי כאשר לקח את התפקיד הקשה ביותר בממשלה. "כרגע יש צורך לשים חוסם עורקים ולעצור את הדימום, אני מקווה שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה, כי הוא מנהיג ראוי", אמרה גרמן.