זאפ עושה סדר בהשוואת מחירי הסמארטפונים באתר

לא עוד סמארטפונים בלי עברית ותוספות תשלום תמוהות: זאפ שלח הנחיות לחנויות הסלולר בישראל והנחה אותן כיצד להציג את מוצריהן באתר

צרכנים רבים מחפשים את הסמארטפון הבא שלהם באתר זאפ (zap.co.il) כדי להבין מה מחיר השוק שלו לעומת מחירו בחברות הסלולר הגדולות. מכתב שהגיע לידי "גלובס" מציג הנחיות חדשות שזאפ שלחה לחנויות הסלולר בישראל, ובהן היא מנחה אותן כיצד להציג את מוצריהן באתר. ההנחיות גובשו בעקבות תלונות של חנויות וגולשים.

אחת התלונות המוכרות לגבי מכשירי הסלולר המופיעים בזאפ היא שחנויות נוקטת שיטות מטעות בהצגת מחירי הסמארטפונים כדי להציג מחיר נמוך יותר ולבלוט. כתוצאה מכך, לקוחות שרוצים לרכוש את המכשיר מגלים כי עליהם לשלם תוספת על גרסה תוכנה עדכנית, על צבע, על מטען או על עברית, מה שההופך את ההשוואה מול רשתות וחנויות הגונות - ללא רלוונטית.

החל מהיום (ב'), החנויות המופיעות בזאפ יהיו מחויבות בכללי הצגה אחידים. חנויות שלא יעמדו בכך, יוסרו לאלתר מאתר השוואת המחירים לתקופה קצרה עד ארוכה.

הכללים המופיעים במכתב מחייבים מכירת סמארטפונים עם עברית מלאה, כולל בתפריטים, במקלדת וביישור לימין. לא תידרש מהקונה תוספת כסף עבור צבע, ועל המכשיר להימכר עם גרסת התוכנה העדכנית ביותר.

ערכת המכשיר צריכה לכלול את כל האביזרים המקוריים מהיצרן, למשל מטען, אוזניות וסוללה. מעבר לזה, זמן האספקה המירבי יעמוד על 7 ימי עסקים ומוצר שאזל מהמלאי לא יוצג בזאפ.

מזאפ נמסר בתגובה: "זירת הסלולר מתאפיינת בריבוי שחקנים (חנויות ומותגים) ומציגה מאות דגמי מכשירים בעלי שונות גבוהה. כדי לוודא כי התחרות בקטגוריה זו מתנהלת בצורה הוגנת ושקופה, אנו דואגים לייצר מכנה משותף גבוה לכל דגם בהשוואת המחירים.

"גם מהלך זה הוא תוצאה של אסטרטגיה פרו-צרכנית, אשר שמה את טובתו של הגולש במרכז, ובמקרה זה, מחזקת לגולש את הביטחון לרכוש באתר זאפ מכשיר סלולרי בגרסתו האחרונה, בשפה העברית ומבלי שיידרש לתוספת תשלום בעבור 'שדרוג' זה או אחר".

מה דורשת זאפ מחנויות הסלולר?

* מכירת סמארטפונים עם עברית מלאה, כולל בתפריטים, במקלדת וביישור לימין.

* לא תיגבה תוספת תשלום עבור צבע.

* המכשיר יימכר עם גרסת התוכנה העדכנית ביותר.

* הערכה תכלול את כל האביזרים המקוריים מהיצרן (מטען, אוזניות וסוללה).

* זמן האספקה המרבי: 7 ימי עסקים.

* מוצר שאזל מהמלאי לא יוצג.