ח"כים מבטיחים: נבלום את הכבדת המס על הנדל"ן

ראשי שדולת הדיור בכנסת, ח"כ דב חנין, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, ח"כ מירי רגב וח"כ איציק שמולי, יאבקו נגד הכבדת המס על שוכרי הדירות ונגד "תכנית הדיור הממשלתית"

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום הכריזו ארבעת ראשי שדולת הדיור בכנסת, ח"כ דב חנין, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, ח"כ מירי רגב וח"כ איציק שמולי, על מאבק נגד הכבדת המס על שוכרי הדירות ונגד "תכנית הדיור הממשלתית" שתוצבע בממשלה ביום רביעי.

ביום רביעי תובא להצבעה בקבינט השרים לדיור "תכנית הדיור הלאומית" שצפויה להתפרסם היום. יושבי ראש השדולה לדיור בכנסת, מהקואליציה ומהאופוזיציה, המתנגדים לתכנית ולאישורה המהיר ללא דיון, יכנסו מחר מסיבת עיתונאים כדי לדרוש פתרונות דיור אמיתיים במקום המשך החנקת הדיור הציבורי ויצירת מסלולי תכנון מהירים לנדלניסטים שלא יפתרו את מצוקת הדיור החריפה.

ח"כ דב חנין (חד"ש):"משבר הדיור נמצא במרכז הבעיות החברתיות בישראל,ביטויו של המשבר שונים בקבוצות חברתיות שונות. אבל במקום ליצור רצף של פתרונות,מחיזוק הדיור הציבורי, עבור דרך דיור בשכירות ברת השגה וכלה בהקלת הנטל על רוכשי דירות קטנות ובסיסיות - הממשלה רק מחמירה את הבעיות הקיימות.

תכנית הדיור המסתמנת בממשלה כוללת עוד שפע של הטבות לנדלניסטים ולקבלנים, אבל איננה כוללת שום פתרון דיור אמיתיואנחנו מתכוונים לפעול בעניין הזה מעבר לחלוקה בין קואליציה ואופוזיציה כדי ליצור בכנסת רוב שיחייב את הממשלה לשנות כיוון בתחום הדיור".

חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס (הליכוד ביתנו): "לא רק שבתכניות המוצעות אין נגיעה כלל לבעיית הדיור הציבורי (סוציאלי), הרי שגם התכנית המוצעת בחוק התקציב בשם האירוני והאבסורדי "משפרי דיור" היא למעשה סטירה מצלצלת בכל תרחיש של משפחות או בודדים שיבקשו לבצע שינויי מגורים שהוא- שהרי גם אם משפחה שתקלע למצוקה כלכלית ותבקש לעבור לדירה קטנה יותר המדינה תחכה לה בפינה ותבקש ממנה את המס האבסורדי והלא יאמן של "משפרי דיור". תכנית התקציב, כפי שהיא מסתמנת, הולכת לפגוע באופן ישיר בהכנסה הפנויה של מאות אלפי משפחות, שמשמעותה המידית היא ירידה ברמת החיים הבסיסית ואף פגיעה ברמת הדיור, עם כל המשתמע מכך- החל מהדיור הסוציאלי לאוכלוסיות החלשות וכלה במשפחה עם ילדים ממעמד הביניים. לא רק שבתכנית אין פתרונות- יש גם עונשים. מי שיקבל את ההטבות, אלו אותם יזמים שאין להם תמריץ אמיתי לזרז בנייה, אלה מקבלים קרקעות בלי סנקציות באם לא יזדרזו. בשדולה נעשה כל שביכולתנו להביא לתיקון העיוותים הללו".

ח"כ מירי רגב, יו"ר ועדת הפנים (הליכוד ביתנו): :משבר הדיור הינו נחלת ממשלות ישראל לאורך שנים ארוכות. כזכור מחאת קיץ 2011 נולדה בעקבות לחץ אמיתי של מעמד הביניים שנאנק תחת מחירי הדיור הלא שפויים. החלום לדירה של זוגות צעירים הלך והתרחק מיום ליום. הגזירות הכלכליות בדגש על העלאת מס השבח רק מכביד עוד יותר, הייתי רוצה לראות בתוכנית הדיור הלאומית אלמנטים נוספים אשר מקרבים את הזוגות הצעירים אל דירה במחיר שפוי כזה שאדם הסביר בישראל יוכל לעמוד גם בהחזרי המשכנתאות הגבוהים ממילא"

ח"כ איציק שמולי (העבודה): "מה לא נאמר כבר על מצוקת הדיור, מחיריו המאמירים ועל הפגיעה במעמד הביניים, ולמרות כל הדיבורים המחירים ממשיכים לעלות. לצערי, חוק ההסדרים הנוכחי ממשיך את המגמה של הפגיעה בזוגות הצעירים. פעם ראשונה, היא ההחלטה לגבות מס רכישה ללא אבחנה בין מי שלא עומדים בתשלומים לבין מי שרוצים דירה אחרת. פעם שניה,היא בהחלטה לבטל את המענק לרוכשי דירה ראשונה בפריפריה, שחלק מכובד מהם כבר חתמו על משכנתאות ושילמו כספים, בין היתר על בסיס ההטבה הזו, וכעת עומדים מול שוקת שבורה. בשני הנושאים האלו ואחרים אנחנו כיושבי ראש השדולה הולכים להילחם".