הלילה נתיבי איילון יחסמו לתנועה; מאיפה כדאי לנסוע?

הנתיבים לשני הכיוונים, מגנות עד גלילות, ייסגרו מהשעה 22:00 בלילה ועד 05:00 בבוקר, בשל עבודות של חברת החשמל ■ איך תנווטו ליעד בלי עורק התחבורה המרכזי?

הלילה הזה עלול להיות סיוט לנהגים בגוש דן: נתיבי איילון, עורק התחבורה העמוס ביותר במדינה, ייסגר הלילה (ב') לתנועת כלי רכב. התנועה באיילון תיחסם בשני הכיוונים, ממחלף גנות ועד למחלף גלילות, מהשעה 22:00 ועד לשעה 5:00 בבוקר. כמו כן תיחסם התנועה ממחלף חיל השריון וצפונה. זאת בשל עבודות של חברת החשמל, אשר תסיר רשת חשמל עילית במקום ותטמין אותה בקרקע. אפליקציית ווייז תעדכן את הנהגים על חסימת הכבישים ותציע דרכים חלופיות.

התנועה תיסגר לא רק לרכבים פרטיים - גם תנועת הרכבות תיסגר בקטע שבין תחנת תל-אביב ההגנה ותחנת תל-אביב סבידור מרכז. רכבות הלילה מדרום יסיימו את נסיעתן בנתב"ג. לנוסעים מצפון לתל-אביב ודרומה, ומנתב"ג צפונה תהיה קצת יותר בעיה, אבל עבורן תעמיד רכבת ישראל שירותי הסעות במקטעים הסגורים. גם הנתיב המהיר יתאים את פעולתו לעבודות, ויפעיל שאטלים אשר יגיעו לתחנות במסלולים עוקפים. תחנת הנתיב המהיר מול עזריאלי לא תפעל. בכל מקרה, בהנהלת החברה מזהירים מפני עיכובים.

אז איך כדאי לנסוע? רב-פקד איציק לוי, האחראי על הסדרי התנועה המיוחדים הלילה באזור, המליץ בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט על צירי תנועה חלופיים: כביש 5, כביש 4, דרך נמיר וכביש 20 עד למחלף יוספטל. הכניסה לתל-אביב תתאפשר מדרך נמיר. "אנחנו מבקשים מהנהגים להתחשב ולהמעיט בנסיעות, ולתכנן את נסיעתם דרך הכבישים העוקפים", אמר רב-פקד לוי.

משפרים את פני העיר

אז על מה המהומה? מדובר בעבודות משותפות של חברת החשמל ועיריית תל-אביב. הטמנת כבלי המתח הגבוה בקרקע צפויה לאפשר בנייה של מתחם משרדים ענק - בנייה שמתעכבת בגלל כבלי החשמל העיליים. בחברת החשמל מסבירים כי סגירת הכביש "חיונית להשלמת עבודות התשתית ולטובת שיפור איכות אספקת החשמל ללקוחות החברה".

דודו הירש, מנהל מחוז דרום בחברת החשמל, אמר לחדשות 2 באינטרנט כי הטמנת כבל החשמל "תאפשר ליזמים לפתח פרויקטים באזורים שהכבל מפריע להם. יש פרויקט בצדו המערבי של הכביש שלא יכול להמשיך ולהיבנות עד שלא יפרקו את הכבל עצמו".

העבודות הלילה הן חלק מתוכנית של עיריית תל0אביב לשיפור קו הנוף של הכניסה לעיר. מעיריית תל-אביב נמסר כי המטרה המרכזית של העבודות היא "שיפור אספקת חברת החשמל, ולכן חברת החשמל מבצעת ומממנת את העבודות. כמו כן, הטמנת קו המתח היא גם לצורך שיפור פני העיר".

העבודות צפויות להימשך גם בחודש יוני, וייתכן כי חלק מנתיבי איילון ייחסמו גם בעתיד.