שביתת שחקני כדורסל באמצע העונה? לא המצאה ישראלית

ארגון שחקני הליגה הספרדית בכדורסל דורש שורה של תנאים, אחרת ישבית את הליגה כבר ביום ראשון הקרוב

מתברר ששביתות של שחקני כדורסל באמצע העונה הן לא המצאה של ארגון השחקנים בישראל. גם הליגה הספרדית בכדורסל עומדת תחת איום השבתה, שעשויה להיכנס לתוקף כבר ביום ראשון הקרוב, ה-26 במאי, בזמן שהליגה נכנסת לסדרות רבע הגמר של הפלייאוף.

ארגון השחקנים בליגה הספרדית מנהל מזה תקופה ארוכה משא ומתן עם ראשי הליגה בניסיון לשפר את תנאי ההעסקה של השחקנים, שלטענתם לא שונו מאז נחתם הסכם בין הצדדים ב-1993. הארגון הציב אולטימטום לקבלת דרישות השחקנים עד יום ראשון הקרוב, אחרת יחלו באופן מיידי בהשבתה של הליגה.

בין היתר דורש ארגון שחקני הכדורסל הספרדי לחתום להעלות את שכר המינימום שעומד על 25 אלף אירו לעונה, ובנוסף להכפיל את הכספים שנמצאים בקרן מיוחדת שנועדה לשלם לשחקנים במידה וקבוצות מפסיקות לשלם שכר בגלל קשיים כלכליים. השחקנים דורשים גם להכניס סעיף שיאפשר להם להתיר חד-צדדית חוזה עם קבוצות שלא עומדות בתשלומי השכר. בנוסף דורשים השחקנים שלא יתאפשר לקבוצות שמפגרות בתשלומי שכר לשחקנים להחתים שחקנים חדשים, כל עוד לא הסדירו את חובן.

לפגישה האחרונה עם נציגי הליגה שנערכה בברצלונה הגיעו כמה מהשחקנים הבולטים בכדורסל הספרדי, ביניהם חואן קרלוס נבארו (ברצלונה) ו-ויקטור סאדה (ברצלונה).