מהומות בלונדון בעקבות רצח החייל; ניסיון לפגוע במסגד

כלי התקשורת בבריטניה מדווחים כי משטרת לונדון פועלת לפיזור הפגנות שהתפתחו במספר מוקדים בעיר, על רקע רצח החייל הבריטי ■ השוטרים עצרו הלילה פעיל ימין קיצוני בחשד שניסה לבצע פעולת נקם באחד מהמסגדים בעיר

בעוד לונדון מנסה להתאושש מהרצח האכזרי של חייל בריטי שראשו נערף מחוץ למתקן צבאי על-ידי אסלאמיסטים, כלי התקשורת בבריטניה מדווחים על מספר מהומות והפגנות זעם שהתפתחו במהלך הלילה במוקדים שונים בעיר בתגובה למקרה המזעזע.

ה"דיילי טלגרף" דיווח כי במהלך הלילה שוטרי משטרת לונדון ניסו להשתלט על מספר הפגנות בהם פתחו פעילי ימין קיצוניים במדינה, במחאה על רצח החייל הבריטי. על-פי הדיווח, אדם בן 43 נעצר על-ידי המשטרה סמוך לאחד המסגדים בעיר כשברשותו סכין שככל הנראה התכוון לבצע פעולות נקם במקום.

ההפגנות קמו על רקע פרסום סרטון בכלי התקשורת הבריטיים בו נראה החשוד במעשה כשהוא אוחז בידיו גרזן מגואל בדם ומאיים: "לעולם לא תהיו בטוחים, הפילו את הממשלה שלכם".

על-פי הדיווחים, הרוצח ושותפו למעשה צעקו "אללה אכבר" ואז ערפו את ראשו של החייל. "אנו מצטערים שנשים נאלצו לחזות במעשה", אמר, "אך באדמות שלנו - הן צריכות לראות את אותם הדברים".

את הדיווחים אודות הרצח המזעזע קיבל ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, בעודו בפגישה בצרפת. כששמע על על מעשה הרצח הודיע על סיום ביקורו בפריז ושב במהרה אל הממלכה הבריטית. במהלך מסיבת עיתונאים שקיים ציין קמרון כי הוא המום מהמעשה וכי תודרך בנוגע לפרטים המצויים בידי רשויות. בנוסף הבהיר קמרון כי "קיים חשד סביר שהרצח בלונדון הינו בגדר אירוע טרור".