האלוף יאיר נוה מסיר את מועמדותו לתפקיד יו"ר תע"ש

נוה מסר את הודעתו לשר הביטחון על רקע החלטת הוועדה לאישור מינויים בכירים בשירות הציבורי לפסול את מועמדותו לתפקיד בשל ניגוד עניינים ■ יעלון הביע צער על החלטתו של נוה

האלוף יאיר נוה הודיע לשר הביטחון משה בוגי יעלון כי החליט להסיר את מועמדותו לתפקיד יו"ר התעשיה הצבאית (תע"ש). נוה ששימש עד לפני כ-4 חודשים סגן רמטכ"ל מסר את הודעתו ליעלון על רקע החלטת הוועדה לאישור מינויים בכירים בשירות הציבורי לפסול את מועמדותו לתפקיד בשל ניגוד עניינים. על פסילת מינויו של נוה לתקפיד פורסם ב"גלובס" לראשונה השבוע.

בלשכת שר הביטחון אמרו כי שר הביטחון הביע צעד על החלטתו של נוה וכי במהלך השבועות הקרובים הוא יעשה מהלכים למינוי יו"ר לחברה. גם גורמים בתע"ש הביעו אכזבה מההחלטה ואמרו כי נוה הוא בעל הבנה בטחונית עמוקה, דבר שהיה יכול לאפשר את קידום ענייניה של החברה.

כאמור, מוקדם יותר השבוע, נחשף ב"גלובס" כי הוועדה לבדיקת מינויים בכירים בחברות הממשלתיות פסלה את המינוי של האלוף נוה לתפקיד יו"ר התעשייה הצבאית. הוועדה נימקה את פסילת המינוי בעובדה שנוה עדיין לא השתחרר מצה"ל - מה שיוצר לכאורה מצב של ניגוד עניינים.

נוה מתכוון להתמודד על תפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל כנראה מול סגן הרמטכ"ל המכהן האלוף גדי אייזנקוט. לפני כשבועיים נטען כי מינויו של נוה ליו"ר תע"ש לא כי יטרפד את סיכוייו של להתמודד על תפקיד הרמטכ"ל.