אבי לוזון נבחר ל-4 שנים נוספות לוועד הפועל של אופ"א

יו"ר ההתאחדות זכה לקדנציה שנייה בגוף המנהל את ארגון הכדורגל האירופי; גיברלטר צורפה כחברה ה-54 באופ"א, ברלין תארח את גמר האלופות ב-2015

הישג גדול ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, שנבחר היום (ו') במהלך קונגרס אופ"א בלונדון לקדנציה נוספת של ארבע שנים כחבר בוועד הפועל של אופ"א. מדובר בגוף מצומצם המונה 13 חברים בלבד, שמקבל את ההחלטות החשובות ביותר של ארגון הכדורגל האירופי. עבור לוזון תהיה זו קדנציה שנייה בוועד הפועל.

נציג חדש נוסף שנבחר לוועד הפועל - בראשו עומד נשיא אופ"א מישל פלאטיני - הוא מנכ"ל מנצ'סטר יוניטד לשעבר, דייויד גיל, שיהיה נציג אנגליה בארגון.

אגב, הבחירה של לוזון מבטיחה לו קדנציה מלאה באופ"א, גם אם לא יבחר בשנה הבאה לקדנציה נוספת כיו"ר ההתאחדות לכדורגל בישראל.

במהלך הקונגרס בלונדון נערכו הפגנות של גורמים פוליטיים פרו-פלסטיניים שקראו לאופ"א לשלול מישראל את אירוח יורו עד גיל 21, ובנוסף לשלול את החברות של ישראל באופ"א.

החלטות נוספות משמעותיות נוספות שהתקבלו בקונגרס:

* צירוף גיברלטר כחברה ה-54 באופ"א.
* נקבעו מארחות הגמרים האירופיים של עונת 2014/15: האצטדיון האולימפי בברלין ייארח את גמר ליגת האלופות באותה עונה, בעוד שווארשה נבחרה לארח את גמר הליגה האירופית.
* החל מ-2015 הזוכה בליגה האירופית תקבל אוטומטית בעונה שלאחר מכן מקום בפלייאוף של ליגת האלופות. כתוצאה מכך, יתבטל המינימום של ארבע נציגות מקסימום למדינה בליגת האלופות, והמדינות החזקות יוכלו להכניס נציגה חמישית לליגת האלופות דרך זכייה בליגה האירופית.