רענן כץ יהיה הספונסר של נבחרת ישראל בכדורסל? תלוי את מי שואלים

גורמים באיגוד זועמים על ההחלטה לתת לאיש העסקים לפרסם על חולצת הנבחרת, אחרי שבנק דיסקונט החליט להפסיק את החסות כבר ביוני 2012

גורמים מטעם איגוד הכדורסל הגיעו להסכם עם איש העסקים רענן כץ, לפיו כץ יהפוך לספונסר הראשי של נבחרת ישראל בכדורסל במקום בנק דיסקונט שהחליט שלא לחדש את החסות בתום שלוש שנים. את הידיעה על הסיכום עם כץ פרסם לראשונה אתר וואלה ספורט.

במסגרת ההסכם, הובטח לכץ כי לוגו החברה שבבעלותו (RK) יופיע על חזית חולצת המשחק של נבחרת ישראל כבר במהלך קמפיין אליפות אירופה שתיערך בקיץ בסלובניה. גורמים באיגוד הכדורסל שאחראים לקשר עם כץ טוענים כי איש העסקים ממיאמי יעביר לאיגוד הכדורסל סכום כולל של 200 אלף דולר לעונה - 100 אלף דולר במסגרת החסות שהוא מעביר לאקדמיה בווינגייט, ועוד 100 אלף דולר עבור הסכם החסות עם הנבחרת הלאומית.

החיפוש אחרי ספונסר ראשי לנבחרת מתקיים מזה תקופה ארוכה. כבר ביוני 2012 הודיע בנק דיסקונט לאיגוד הכדורסל כי החליט לצאת מהסכם החסות עליו חתם ב-2009, ומאז מתנהל איגוד הכדורסל ללא ספונסר ראשי. במסגרת ההסכם הקודם העניק דיסקונט כ-450 אלף שקל לאיגוד הכדורסל מדי שנה, ובנוסף התחייב לרכוש כרטיסים למשחקי הנבחרת בסכום נוסף.

אלא שגורמים באיגוד הכדורסל שגילו הבוקר (א') על ההסכם המתגבש עם כץ טוענים כי כלל לא בטוח שההסכם יאושר. "מי בדיוק אישר את ההסכם הזה עם גורם פרטי? יש הבדל בין לשים על חולצת הנבחרת הסכם עם בנק לאומי או עם בנק דיסקונט כמו שהיה בשנים האחרונות, לבין לתת את הפרסום הזה לאיש עסקים פרטי", אמר היום גורם באיגוד. "ההסכם הזה לא יעבור".

יש לציין כי החסות עם הנבחרת משמעותית מאוד עבור איגוד הכדורסל, לאור המצב הכלכלי אליו נקלע בחודשים האחרונים.