אושר: סנקציות פליליות על חרדים שישתמטו

(עדכון) - אחרי האיומים והמשבר הקואליציוני, התכנסה ועדת פרי כדי לדון שוב בהצעת חוק הגיוס החדשה שגיבשה ואישרה את הסעיף שעמד במוקד המחלוקת

אחרי פיצוץ הדיונים בוועדת פרי על הצעת החוק הגיוס החדש בעקבות המחלוקות, חברי ועדת פרי אישרו היום (ד') את הסעיף המאפשר הטלת סנקציות פליליות על צעירים חרדים שלא יתייצבו לשירות ביטחון.

בדיון שהתחדש הבוקר לאחר המשבר אליו נקלעו בשל התנגדותו של יעלון לסעיף, המשיכו השרים להתעמת ואף החליפו האשמות ביניהם.

"היה מתווה משותף שרומסים אותו ברגל גסה", אמר שר השיכון אורי אריאל לשר יעקב פרי.

על-פי החלטת חברי הוועדה, אושר הסעיף לפיו יחולו הוראותיו של חוק שירות הביטחון - הכוללות הטלת סנקציות פליליות על אלה שלא יתייצבו לשירות - על כלל הציבור, פרט ל-1,800 מתמידים, כל זאת אם לא יעמדו ביעדי הגיוס במסגרת תקופת הביניים שהוגדרה על-ידי הוועדה.

בפתח הישיבה הסביר השר משה (בוגי) יעלון את שהתרחש ביומיים האחרונים והסביר את התנגדותו הראשונית לסעיף.

"חשתי בדיונים שיש הבנה עמוקה ושנלווה את המהלך המורכב. צריך להבין - ההתנהגות של המגזר החרדי תלויה בנו. אני מוחה על התנהלות הדיון ביום ראשון. כאשר הגענו לסעיף הידוע, שהיה בלתי אפשרי מבחינתי וכבר הדליק את הרחוב החרדי, הצעתי נוסח והייתי מוכן לניסוחים אחרים שיאפשרו שיקול-דעת", הסביר יעלון.

בנוסף, אישרו חברי הוועדה כי אם אכן תהיה עמידה ביעדי הגיוס כפי שנקבעו - יוצב יעד חדש, ואף תימשך הטלת סנקציות כלכליות כפי שהוגדר בתקופת הביניים.

השר אריאל: "המתווה שהוסכם נרמס ברגל גסה"

לסעיף שאושר על-ידי חברי הוועדה התנגד שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל ממפלגת הבית היהודי. אריאל תקף במהלך הישיבה את יו"ר הוועדה יעקב פרי ואת מפלגתו יש עתיד, והאשימם באי-שמירה על מתווה הגיוס עליו הסכימו המפלגות עוד בימי כינון ההסכמים הקואליציוניים.

"הייתה הבנה בין שתי המפלגות, אך המתווה המשותף נרמס ברגל גסה", אמר אריאל. "אני לא מבין מדוע לשבור הבנות שלילות שלמים הושקעו בהם".

מנגד השיב לו פרי כי הוא אינו רואה באישור הסעיף הפרה של ההסכמים. "ישנם אילוצים - משום שאי-אפשר לנקוט סנקציות כלכליות כמו שהצעתם. אם היינו יכולים, היינו עושים זאת. נכון שזה לא צמוד למתווה, אבל זה האילוץ", נימק.