צרפתי שמעון רכשה קרקע ל-206 יח"ד בבאר יעקב ב-90 מ' ש'

לשני המגרשים נרשמו ביקושים גבוהים, כאשר למגרש אחד המיועד להקמת 129 יחידות דיור הוגשו 13 הצעות, ולמגרש נוסף המיועד להקמת 77 יחידות דיור הוגשו 14 הצעות

מכרז שפירסם מינהל מקרקעי ישראל לשיווק שני מגרשים המיועדים להקמת 206 יחידות דיור בבאר יעקב, הסתיים במחיר הגבוה פי 2.5 ממחיר המינימום שנקבע על ידי המינהל. בשני המגרשים זכתה חברת צרפתי שמעון, בסכום כולל של 90 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח, מחיר המשקף סכום של 437 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת.

לשני המגרשים נרשמו ביקושים גבוהים, כאשר למגרש אחד המיועד להקמת 129 יחידות דיור הוגשו 13 הצעות, ולמגרש נוסף המיועד להקמת 77 יחידות דיור הוגשו 14 הצעות. צרפתי שמעון גברה על כל ההצעות שהוגשו על שני המגרשים בפער גדול, כאשר הפער בין הצעתה של צרפתי לבין ההצעה השנייה הגבוהה ביותר עבור המגרש ל-77 יחידות דיור עמד על 11.5 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח), והפער בין הצעתה של צרפתי לבין ההצעה השנייה הגבוהה ביותר עבור המגרש ל-129 יחידות דיור עמד על 17 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח).

בשבוע שעבר חשף "גלובס" כי המינהל פירסם את המכרז לשיווק המגרשים, למרות מגבלות להוצאת היתרי בנייה שקובע תוכנית בנין העיר במקום, בניהן ביצוע בדיקה תחבורתית על פי הנחיית משרד התחבורה ומע"צ ויישום המלצותיה, ושדרוג והרחבה של מט"ש איילון ותחילת עבודות על קו קו ביוב חדש בין תחנת שאיבה רמלה למט"ש איילון. למרות המגבלות, הביקושים למגרשים שפירסם המינהל היו גבוהים, מה שמעיד ככל הנראה על אמון היזמים בהבטחות המינהל והוועדה המקומית לתכנון ובנייה כי עבודות התשתית במקום, יסתיימו בזמן סביר.

שני המגרשים הם חלק מתוכנית בנין עיר להקמת שכונה חדשה בת 4,000 יחידות דיור על קרקע בשטח 564 דונם. השכונה נושקת בצפון לכביש 4314 המובילה לציר הכניסה המרכזי לישוב, ומדרום במסילת הרכבת. מרבית הקרקע היא קרקע פרטית, ומחזיקות בה מספר חברות נדל"ן שביצעו עסקאות עם הבעלים בשנים האחרונות, כמו רוטשטיין, אלמוג כ.ד.אי, גבסו, צרפתי וקרדן נדל"ן.