מפלצת ההכנסות של ריאל מדריד רוצה להמשיך לאכול

קבוצת הכדורגל המכניסה בעולם (513 מיליון אירו ב-2011/12) רוצה להגדיל את המחזור באמצעות מכירת חסות שמית של אצטדיונה, הסנטיאגו ברנבאו

ריאל מדריד היא כבר היום קבוצת הכדורגל המכניסה ביותר בעולם, עם מחזור שהסתכם בעונת 2011/12 ב-512.6 מיליון אירו. אבל זה לא אומר שה"בלאנקוס" נחים על זרי הדפנה ולא מחפשים דרכים נוספות להגדיל את תזרים המזומנים.

אתר goal.com מפרסם כי המועדון הספרדי מחפש חברה מסחרית שתרכוש את הזכויות השמיות על המגרש שלו, הסנטיאגו ברנבאו - בדומה למודל של אלופת אירופה, באיירן מינכן הגרמנית, שמגרשה נקרא "אליאנץ ארנה" על שם תאגיד הפיננסיים. על-פי הערכות, מכירת שמו של הברנבאו תוכל להגדיל את הכנסותיה של ריאל בכ-50 מיליון אירו בשנה.

בריאל מתנגדים לשנות באופן מוחלט את שמו של האצטדיון, שנקרא על שמו של סנטיאגו ברנבאו ששימש במשך 35 שנים כנשיא המועדון. עם זאת, בריאל מוכנים לשלב חברה מסחרית בשמו של האצטדיון, מבלי להסיר את שמו של הנשיא המיתולוגי. הברנבאו, שמכיל 85,454 מקומות ישיבה, נפתח בשנת 1947. הוא האצטדיון השני הכי גדול בספרד אחרי הקאמפ נואו של ברצלונה.

בתוך כך, ביום חמישי הציגה ריאל באופן רשמי את הספונסר הראשי החדש שלה - חברת התעופה המובילה מאיחוד האמירויות, "אמירייטס", שתפרסם על קדמת חולצות המשחק של המועדון, תמורת סכום שינוע סביב 125 מיליון אירו בחמש השנים הקרובות. היא תחליף את ענקית ההימורים BWIN. "אמירייטס" הוזכרה בעבר כמועמדת להעניק את חסות האצטדיון לריאל (כפי שעושה עם ארסנל האנגלית במגרשה בלונדון).

הקשר עם "אמירייטס" אינו מהווה את היוזמה היחידה של ריאל במפרץ הפרסי. בשנה שעברה הודיעה ריאל כי תקים קומפלקס ענק של נופש, תיירות וספורט על אי מלאכותי באמירות ראס אל-ח'ימה. עלות הפרויקט מוערכת במיליארד דולר.