חשש בקרטל אופ"ק: ירידה בביקושים לנפט

ארגון המדינות המייצאות נפט התכנסו בסוף השבוע והחליטו להותיר את קצב הפקת הנפט על 30 מיליון חביות ביום ■ רפאל רמירז, שר הנפט של ונצואלה טען כי לא מהפכת האנרגיה של ארה"ב מדאיגה אותו אלא הירידה הצפויה בביקושים

בארגון המדינות המייצאות נפט, אופ"ק, חוששים כי הגורם המרכזי שיוביל לצניחה חדה בהכנסות שלהן מנפט הוא ירידה בביקושים העולמיים ל"זהב השחור", כך טענו שרי האוצר של אופ"ק שהתכנסו בסוף השבוע.

רפאל רמירז, שר הנפט של ונצואלה, החברה בארגון, אמר בראיון ל-CNBC כי בהתחשב בהאטה הכלכלית העולמית, הירידה בביקושים לנפט מדאיגה מאוד את המדינות החברות בארגון. "המשבר הכלכלי בגוש האירו ובארה"ב מעיב על צד הביקוש", אמר רמירז, שטען בנוסף כי הוא אינו מודאג ממהפכת האנרגיה של ארה"ב בכל הנוגע להגברת התפוקה וכניסתן של טכנולוגיות חדשות להפקת גז ונפט.

מדינות אופ"ק הסכימו במהלך הכנס לשמר את קצב תפוקת הנפט על 30 מיליון חביות ביום, בעוד מחירה של חבית נפט מסוג ברנט נשאר יציב סביב כ-100 דולר ואילו החוזים למסירה של חבית נפט גולמי נסחרים סביב 91 דולר.

מנגד, עלי אל נאימי, שר הנפט של סעודיה, אמר כי הוא כלל אינו מודאג באשר לעתידו של הזהב השחור. "אני לא דואג לגבי כלום. אני רוצה לתת לכם עצה, תוציאו את המילה דאגה מהמילון והעולם יהיה טוב יותר", לדבריו. סעודיה, נזכיר, היא מפיקת הנפט הגדולה בארגון ולפי הערכות היא הפיקה כ-9.3 מיליון חביות ביום בחודש אפריל.