"המשטרה כבר הגיעה למסקנה בפרשת עמנואל רוזן? בדיחה"

עו"ד ליאור אפשטיין, ‎‎פרקליטו של עמנואל רוזן, הגיב לפרסום לפיו החומר שנאסף נגד העיתונאי יגבש אישומים בהטרדה מינית‏: "רוזן לא זומן עד עצם היום הזה למסור את גרסתו במשטרה, ולכן אין משמעות לפרסומים על מסקנות מהחקירה"

‎‎‏"אם המשטרה כבר הגיעה למסקנה כלשהי בפרשת עמנואל רוזן, הרי שזו בדיחה מזעזעת. תפקיד המשטרה הוא לפענח פשעים ולא לאתר מתלוננות" - כך אמר היום (א') ל"גלובס" עו"ד ליאור אפשטיין, פרקליטו של עמנואל רוזן, בתגובה לפרסומים בתקשורת מהימים האחרונים כי חומר החקירה שנאסף עד כה על-ידי המשטרה נגד רוזן יגבש אישומים בעבירות של הטרדה מינית נגדו.

‏לדברי עו"ד אפשטיין, שמאז תחילת הפרשה לפני כחודש יוצא בביקורת חריפה נגד התנהלות המשטרה ונגד האופן שבו כלי התקשורת מסקרים אותה, "עמנואל רוזן לא זומן עד עצם היום הזה למסור את גרסתו במשטרה, ולכן אין כל משמעות אמיתית לפרסומים בנוגע למסקנות מהחקירה".

אפשטיין ציין כי הוא גם לא מאמין שאמירות כאלה הגיעו מהמשטרה, ו"אם הן כן הגיעו, הרי שזו בדיחה שהפסיקה להצחיק. זה אובדן דרך של הרשויות בישראל".

‏‎‎חיזור אובססיבי

‏‎‎בסוף השבוע האחרון פרסמה העיתונאית איילה חסון בתוכנית "יומן" של ערוץ 1 כי מקור במשטרה העריך בפניה כי נגד רוזן יוגש כתב אישום בעבירות של הטרדה מינית, אך לא של אונס.

לדברי חסון, אותו מקור ציין בפניה כי החוקרים ממשיכים לאסוף חומרי חקירה, אך מתקשים למצוא בינתיים "עדות חזקה", שעשויה לקשור את רוזן לחשדות שהועלו נגדו, וזאת אחת הסיבות שהוא עדיין לא זומן לחקירה.

לפי חסון, לטענת אותו גורם, חלק מהאירועים המיוחסים לרוזן התנהלו על פני שנים רבות, ועל חלקם חל חוק ההתיישנות.

‏פרשת עמנואל רוזן התפוצצה לפני יותר מחודש, בעקבות תלונות על הטרדות מיניות לכאורה של רוזן, שהגיעו לתא העיתונאיות בראשות טל שניידר והדס שטייף. לפי התלונות, שחלקן נחשפו בתקשורת, במקרים רבים לאורך השנים חיזר רוזן באובססיביות יתרה אחרי נשים שעבדו עמו או לצדו. לפי החשד, ההתנהגות של רוזן מהווה בחלק מהמקרים הטרדה מינית כהגדרתה בחוק.

כמה מהעדויות היו אף חמורות לכאורה יותר. באחד המקרים תיארה אישה מקרה שבו רוזן קיים עמה יחסי מין, גם לאחר שהיא הביעה התנגדות לכך.

‏בשבועות האחרונים נפגשו חוקרי המשטרה עם כמה מתלוננות פוטנציאליות וניהלו עמן שיחות בניסיון לבדוק האם ברצונן להתלונן ולהעיד נגדו. ואולם, רוזן עצמו לא זומן עדיין למסור את גרסתו במשטרה. לפי ההערכות הוא יזומן בימים הקרובים. ‏‎‎‏