התפוצץ המו"מ בבנק הבינלאומי; העובדים יחריפו העיצומים

חנוך ליבנה: "צדיק בינו והנהלת הבנק מוכנים ללכת לשביתה ארוכה, לפגוע בבנק, לפגוע בלקוחות ולפגוע בעובדים – להם לא אכפת, הם כבר משכו דיבידנד של 200 מיליון שקל"

ועד הפקידים בבנק הבינלאומי מחריף את צעדיו בסכסוך העבודה. היום (ד') התקיימה פגישה בין נציגי הוועד בראשות היו"ר חנוך ליבנה, להנהלת הבנק והמנכ"לית סמדר ברבר צדיק. אלא שלדברי הוועד, המו"מ התפוצץ, ובכוונתו להחריף בשבוע הבא את העיצומים.

"צדיק בינו (בעל השליטה - ע.א) והנהלת הבנק מוכנים ללכת לשביתה ארוכה, לפגוע בבנק, לפגוע בלקוחות ולפגוע בעובדים - להם לא אכפת; הם כבר משכו דיבידנד של 200 מיליון שקל", מסר ליבנה.

מהבנק הבינלאומי נמסר: "נערכה ישיבה עניינית שבה עלו רק חלק מהנושאים, ביניהם עומס העבודה, ובסופה קבעה ההנהלה ישיבה נוספת. ההנהלה שבה והדגישה כי היא מבקשת לדעת על מקרים נקודתיים של עומס, ותטפל בהם מידית - כפי שהיא עושה בשוטף. ההנהלה מצרה על איומי ועד הפקידים למהלכים ארגוניים בשל עילות כה בלתי מוצדקות, ותעשה ככל יכולתה על מנת למזער הנזק לשרות".

נזכיר כי סכסוך העבודה אינו נוגע לשכר, הואיל ושכר העובדים בבנק צמוד להסכמי השכר בבנק לאומי. הסכסוך הוכרז בגין כמה נושאים; הראשון שבהם הוא עומס עבודה. גם בדיסקונט קיים סכסוך עבודה, בנוגע להסכם השכר הקרוב.

יו"ר הוועד ריקי בכר דורש כי כל העובדים ייהנו מהעלאת שכר בהסכם הקרוב. לעומת זאת, מנכ"ל הבנק ראובן שפיגל מוכן לתת העלאה רק למקבלי שכר נמוך מ-18 אלף שקל - כמחצית מהעובדים. הוועד בדיסקונט עדיין לא הודיע על עיצומים, אך אמור להחליט בעניין בתוך שבועיים.