310 דירות ייבנו על הריסות מתחם רשות השידור בירושלים

מדובר במגרש של 19.5 דונם, עליו יוקמו 6 בניינים בני 12 קומות

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ירושלים אישרה הקמת 310 יחידות דיור במקום מתחם רשות השידור בשכונת רוממה בירושלים. התוכנית חלה על מגרש בשטח 19.5 דונם, הנמצא בבעלות מינהל מקרקעי ישראל, עליו יוקמו יחידות הדיור בשישה בניינים בני 12 קומות.

מינהל מקרקעי ישראל צפוי לפרסם מכרז לשיווק הקרקע. על המגרש בנוי כיום בנין רשות השידור, שעתיד להעתיק מקומו לחטיבת קרקע חלופית שתכנונה כבר החל. התוכנית משנה את יעוד המגרש למגורים, כאשר 40% משטח המגרש מופרש לטובת שטח ציבורי פתוח והקמת בית ספר. התוכנית היא חלק מתוכנית אב לשכונת רוממה, אשר הופכת בשנים האחרונות מאזור תעשייה למגורים.

בנוסף אישרה הוועדה המחוזית תוכנית החלה על "מתחם הרכב" הממוקם ממזרח לתחנת רכבת ישראל, על הגדה הצפונית של שד' שז"ר בואכה רח' נורדאו. התכנית מציעה הקמת בניין מסחרי בן 6 קומות ומעליו 2 מגדלים בני 30, המיועדים למשרדים ומלונאות, כאשר הפרויקט יכלול בסך הכל 70 אלף מ"ר. כמו כן כוללת התכנית חניון תת קרקעי המחובר לחניון שז"ר.

ממשרד הפנים נמסר שהתכנית הנה חלק ממתחם "הכניסה לעיר", כאשר המתחם אמור להוות את הסנוניות הראשונות לשדרוג הפעילות העסקית בעיר בדגש על הכניסה לעיר.

תוכנית נוספת שקיבלה תוקף על ידי הוועדה המחוזית היא הקמת בניין בן 18 קומות בהר חוצבים שיהווה הרחבה של פרויקט רד בינת הקיים ושכולל שלושה בניינים בני 6 קומות.