סוף עונה: באילו רשתות אופנה תקבלו הנחות של עד 50%?

השלטים ברשתות האופנה כבר מבשרים על סיילים, אך בדיקת "גלובס" מגלה כי ברובן ההנחות עדיין נמוכות, חלקיות או מחייבות רכישה של יותר מפריט אחד

בזו אחר זו הכריזו רשתות האופנה בשבוע האחרון על תחילתן של מכירות סוף העונה. "גלובס" יצא לשוטט בין החנויות ולבדוק היכן מדובר בהנחה משמעותית, באילו רשתות נדרשת קנייה של שני פריטים כדי לקבל הנחה, ובאילו ההנחה (כרגע) מוענקת לחברי המועדון בלבד.

מאחר שמדובר רק ביריית הפתיחה להוזלות שיעמיקו בשבועות הקרובים, המסקנה היא שאם אתם מסתפקים בהנחה התחלתית (25%-40%) ובתמורה לקבל היצע רחב של דגמים ושל מידות - תוכלו ליהנות מהנחות על מגוון פריטים; אולם אם ההנחה היא השיקול העיקרי בקנייה - המתינו עוד קצת ותיהנו ממחיר נמוך יותר על פריטי הקיץ (חצי מחיר לפחות), ללא התניות בכמות הפריטים שתצטרכו להעמיס ובלי שתשתייכו למועדון לקוחות.

באשר למידות ולדגמים בתקופה שבה ההנחות תהיינה בשיאן - נראה שתצטרכו להתפשר.

איפה משתלם?

במפת ההנחות הנוכחית, זוכה המבצע של פוקס לדירוג ה"אטרקטיבי ביותר": 40% הנחה קונקרטית על שורה לא מבוטלת של פריטים בחנויות (ילדים ומבוגרים), ללא התניות של כמות או של זכאות (מועדון).

גם ברשת אריסטו שמט הנחה זהה וגורפת על כל הפרטים בחנות, ובמשביר ההנחה על פריטים רבים גדולה ומגיעה ל-50%.

ברשתות קסטרו, רנואר, הוניגמן, קרייזי ליין וניין ווסט - ההנחה משתנה. רק פריטים מועטים נמצאים בהנחה משמעותית, והיתר בהנחה של כ-30%, קרי, אפשר להמתין. עם זאת, אפשר למצוא מציאות, כמו פריטים ב-70% הנחה בקרייזי ליין.

בעונות ובגולברי ההנחה משתלמת רק אם באמת חפצים בשני פריטים, משום שמדובר במבצע של 1+1, ובנעלי נמרוד, בסליו ובבילבונג ההנחה אף צנועה יותר - 50% על הפריט השני, כך שבפועל מדובר על 25% על שני פריטים (במחיר זהה).

במגה ספורט גובה ההנחות משתנה: 15% הנחה על פריטים של נייקי (10% הנחה נוספת לחברי מועדון), 30% הנחה על פריטים של קאפה ו-40% על מוצרי דיאדורה, סקצ'רס וקונברס.

במילים אחרות, מבצעי העומק ברוב הרשתות הארציות הגדולות טרם החלו. אבולוציית ההנחות היא כזו: בבילבונג למשל מוענקת כעת הנחה של 50% על פריט שני, בשלב הבא ההנחות תהיינה במתכונת 1+1 ולאחר מכן ב-50% הנחה. ההנחות במנגו ובפוקס יגיעו ל-70% במהלך יולי, ובקסטרו יותר הנחות יינתנו על יותר פריטים בשבועות הקרובים.

איפה אין הנחות?

בניגוד לרשתות הישראליות, ברשתות בינלאומיות כמו זארה ו-H&M המחירים עדיין מלאים, שכן מועד המבצעים מוכתב על-ידי ההנהלה בחו"ל. למרות זאת התנועה בחנויות מרשימה למדי.

גם באדידס ונייקי אין הוזלות, למעט על פריטים בודדים. חנויות המעצבים המקומיים נוקטות גם הן מדיניות דומה, ובכל שנה מתחילות את מכירות סוף העונה בשלב מאוחר יותר.

רק לחברי מועדון

מנגו, דלתא וגולף מציעות בשלב זה הנחות לחברי מועדון בלבד. במנגו מדובר בהטבה שתהיה רלבנטית עד 12.6, ובעונות עד 13.6, כך שיש להניח שמיד אחר-כך יורחבו המבצעים לקהל הרחב. בדלתא גם ללקוחות לאומי קארד יש הטבה - 2+1.

במשביר לצרכן חברי המועדון מצ'ופרים בהנחה נוספת, כך שגם כלל הצרכנים לא מקופחים: למשל על חולצות מכופרות לגבר שנמכרות ב-50% יקבלו חברי המועדון הנחה נוספת בגובה 20%.

גם הקניונים רוצים

במקביל למבצעי הרשתות, גם הקניונים מציעים ימי מבצעים מרוכזים. בימים א'-ג' (16-18 ביוני) ייערך הסייל הגדול בקניוני עזריאלי, ובו יוענקו הנחות שמוגדרות כ"בלעדיות וייחודיות".

בשנים קודמות אכן אפשר היה למצוא פריטים מוזלים שמונחים (לרוב בערמה מבולגנת) בדוכנים מיוחדים, חלקם מעונות קודמות.

גם הגרנד קניון בחיפה יוצא ב-10 ימי מבצעים של 30 שקל על פריטי ביגוד, תיקים, נעליים ומשחקים (13.6-23.6).

השלטים מבטיחים, המדפים מוכיחים אחרת

תופעה נפוצה ומרגיזה היא שילוט מטעה או כללי. כך למשל, הנחות המוגדרות "עד 50%", שבגינן נכנסתם מלכתחילה, מתגלות לאחר הכניסה לחנות כתקפות לפריטים מעטים. אגב, בשלטי הפרסום צריכה המילה "עד" להיות בגודל של שליש מגודל האות הגדולה שבכרזה.

קסטרו: מעט פריטים בחצי מחיר

בקסטרו למשל ההנחות מוגדרות על-ידי הרשת כ"עד 50% הנחה". עד כמה משמעותי ה"עד"? בחנות מוצעים מכנסי ברמודה לגבר ב-100 במקום ב-130 (23% הנחה) חולצות טי בהנחות שונות: 80 במקום 100 שקל (20% הנחה), או ב-40 במקום ב-60 שקל (35% הנחה), שמלות ב-100 במקום ב-160(38% הנחה) או ב-160 במקום ב-200 שקל (20% הנחה). בין הדוכנים נמצאים גם פריטים עם שילוט בולט על מחירם שבעצם לא מבטא שום הנחה: מכנסיים ב-170 שקל לגבר או ב-200 שקל לאישה, וזהו גם המחיר המקורי על הטיקט.

לי קופר: כמה באמת עולה ג'ינס ב-99 שקל?

כאמור השילוט עשוי להיות מתעתע, ולא רק בגלל שיעור ההנחה. שילוט שלוקה בחסר מצאנו בלי קופר: המדבקה על החלון מבשרת כי "ג'ינס ב-99 שקל מחכה לכם בפנים!". מה שבאמת מחכה לכם בפנים הוא ג'ינס ב-99 שקל, בתנאי שתקנו ג'ינס נוסף לנשים או שניים נוספים לגברים - השילוט על החלון צריך היה להתאים לזה שבתוך החנות: "ג'ינס שני/שלישי ב-99 שקל". הפירוט שכן מצוין על גבי מדבקת המבצע מסתכם באמירה: "בכפוף לתנאי המבצע".

רנואר: הג'ינס ב-53% הנחה, מה עם היתר?

גם ברנואר שלט הסייל הענק על חלון הראווה מבטא הנחה משתנה על הפריטים: בחנות לגברים חולצה מכופתרת ב-150 במקום ב-220 שקל (32% הנחה), ג'ינס ב-140 שקל במקום ב-300 (53% הנחה) ו-3 חולצות טי ב-100. הנחות משתנות גם בחנות הנשים: פריטים ב-100 במקום ב-150 שקל, פריטים ב-70 שקל במקום ב-100 ופריטים ב-200 במקום ב-250 שקל.

הוניגמן: חצי מחיר לא על כל השמלות

גם ברשת הוניגמן ההנחה משתנה. כך למשל, השמלות נמכרות ב-100 שקל, כשמחירן המלא עמד על 130-260 שקל.

TWENTYFOURSEVEN: המתנה היא הנחה

שלטי המבצע של רשת TWENTYFOURSEVEN מציעים לקונות לקבל "50 שקל מתנה בקנייה ב-250 שקל". ה"מתנה" היא כמובן הנחה (של 20%), אבל המילה "מתנה" הרי נשמעת טוב יותר.

ניין ווסט: ההנחות מפתיעות לטובה

שילוט אחר שלא תאם להנחות בתוך החנות, אולם דווקא התברר כי ההנחות עדיפות על השלט, מצאנו בחנות ניין ווסט: השילוט אומר כי ההנחה היא 50% על פריט שני, אולם בתוך החנות מתברר כי ההנחות הן 20%, 30% ואפילו 50% על לא מעט דגמים.

סוף עונה
 סוף עונה