בגלל הגזירות: עלייה בביקוש לשיפוץ דירות

ע"פ בדיקה שערכה התאחדות קבלני השיפוצים, החשש מהטלת מס רכישה גם על משפרי הדיור כמו גם המחירים הגבוהים גוררים יותר ויותר אנשים לוותר על רכישת דירה ולשפץ את הדירה הנוכחית

האם הגזירות החדשות על רוכשי הדירות כבר משפיעות על השוק? לדברי יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, החשש מהטלת מס רכישה גם על משפרי הדיור כמו גם המחירים הגבוהים גוררים יותר ויותר אנשים לוותר על רכישת דירה ולשפץ את הדירה הנוכחית.

"על פי בדיקה שערכנו לגבי היקף עבודות השיפוץ נרשמה עליה של 10% בהיקף הפעילות לעומת אותה התקופה אשתקד", כך מסבירערן סיב יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים.

"מדובר בתוצאה ישירה של האטה במכירת דירות יד שניה", אומר סיב, "במקום לעבור דירה אנשים מעדיפים לשפץ את הדירה הקיימת ולהתאים אותה לצרכים שלהם. אנו רואים גם מקרים לא מעטים של בקשות לשינוי החלוקה בדירה והוספת חדר נוסף. מחלקים את הבית מחדש במקום לעבור דירה".

את הבדיקה ערכו בהתאחדות קבלני השיפוצים לקראת הכנס השנתי של ההתאחדות שיתקיים ביום שישי האחרון של יוני באוניברסיטת בר אילן. בכנס צפויים להשתתף מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון שלמה בן אליהו, ניסים בובליל נשיא התאחדות בוני הארץ, אליאב בן שמעון מנכ״ל התאחדות בוני הארץ, איציק מויאל יו״ר הסתדרות בוני הבניין והעץ , רן כהן יו״ר מכון התקנים ועוד.