30 מועמדים להנהלת האגף לשימושים חקלאיים במינהל

רשות מקרקעי ישראל: "היועץ המשפטי למינהל קיים כמה פגישות עם הנוגעים בדבר ונבחנו המשמעויות הנגזרות מהמצב שנוצר. אנו תקווה כי בימים הקרובים יסתיים הטיפול בנושא"

תוכנית לפיד לבניית 150 אלף דירות להשכרה על קרקע חקלאית בשולי הערים עוררה עניין בהפשרת קרקע חקלאית של קיבוצים ומושבים. התוצאה: הסתערות של כ-30 מועמדים המתמודדים בימים אלה במכרז לתפקיד מנהל אגף בכיר לשימושים חקלאיים במסגרת החטיבה העסקית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) . הזוכה יחליף את מנהלת האגף היוצאת, שמאית המקרקעין שולה בן צבי.

מועמדים בולטים מתוך רמ"י הם משה אהרוני, סגן מנהל האגף החקלאי; שרונה אזולאי, בכירה במחלקה החקלאית במחוז דרום; דורון בן שלומי, עוזרו האישי של ראש המינהל בנצי ליברמן, שהיה יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף כאשר ליברמן עמד בראש מינהלת "תנופה" שעסקה בפינוי-פיצוי בהתנתקות מרצועת עזה. כ

מה עובדים ברמ"י החליטו לא לגשת למכרז, משום שלהערכתם התפקיד מובטח למקורב למנכ"ל ליברמן, וזאת לאור מינויים בכירים ברמ"י של עובדים לשעבר ב"תנופה", כמו המינוי של המשנה למנכ"ל רמ"י ליאורה טושינסקי ומנהל מחוז מרכז עדיאל שמרון. בכיר ברמ"י דוחה חשש זה בכל תוקף.

המנכ"ל ליברמן אמר כי אם החקלאים יערימו קשיים, הוא מתכוון להפעיל את סמכויות רמ"י לפינוי כפוי של קרקע חקלאית, דבר שלא נעשה עד כה. במכרז לא הוכרז על מגבלה כלשהי לבעלי עניין בקרקע חקלאית. שלושה בעלי תפקידים בכירים ברמ"י עדיין לא הסדירו את שאלת ניגוד העניינים שלהם בתחום זה: ערן ראובני, מנהל מחוז דרום, הוא בן ממשיך בנחלת המשפחה במושב שילת. חמי כסיף, מנהל מחוז ירושלים, הוא בעל נחלה במושב בית חנן. תמיר ברקין, מנהל מחוז צפון, הוא בעל נחלה במושב בלפוריה.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "היועץ המשפטי למינהל קיים כמה פגישות עם הנוגעים בדבר ונבחנו המשמעויות הנגזרות מהמצב שנוצר. אנו תקווה כי בימים הקרובים יסתיים הטיפול בנושא".