פשיטה על פאבים, עו"ד ונהגי מוניות בת"א; כ-30 מיליון שקל נגבו

במהלך ביקורות של רשות המסים בשעות הלילה, שנערכו בעיקר במסעדות ופאבים, נמצא כי בכ-20% מהעסקים הבעלים לא רשמו את הטיפים בקופת העסק

חובות בסך של כ-30 מיליון שקל נגבו במהלך מבצע "הכנסה סמויה" שערכה רשות המסים בשבוע שעבר באזור תל-אביב. במבצע רחב-היקף שנמשך 3 ימים, השתתפו עשרות צוותי ביקורת שערכו כ-370 ביקורות שטח והגיעו להסדרים עם 29 סרבני מס קשים, שחלקם הגדול לא אותר בעבר ואינו מגיש דוחות.

במהלך ביקורות בשעות הלילה, שנערכו בעיקר במסעדות ופאבים, נמצא כי בכ-20% מהעסקים הבעלים לא רשמו את הטיפים בקופת העסק.

באחד הפאבים הזעיקו המבקרים את חוקרי מס הכנסה ואף נעזרו בסיוע משטרתי על מנת להיכנס לשטחו, כאשר בעלי הפאב סירב להכניסם. הבעלים, שנחקר תחת אזהרה, טען בתגובה כי לא שיתף פעולה מאחר שחשב שמדובר בעוקץ.

גם אצל בעלי המקצועות החופשיים נמצאו ליקויים בשווי עשרות אלפי שקלים: בביקורת במשרד עורכי דין בתל-אביב נמצאו צ'קים דחויים בסך 45,000 שקל שלא נמצאו רשומים בספרי העסק. בתגובה טען עורך הדין כי לא ידע שעליו להנפיק קבלה מיד עם קבלת הצ'קים.

טענה דומה השמיע רופא שאצלו נמצאו העברות בנקאיות בסך של 30,000 שקל שלא נרשמו בספרי החשבונות של העסק, עליהן אמר הרופא כי הוא מוציא את החשבוניות רק פעם בחודשיים בטרם הדיווח למע"מ.

במהלך המבצע נבדקו נהגי מוניות, קבלני שיפוצים, מוסכים, בעלי מקצועות חופשיים ועוד. בימים שטרם המבצע ערכו המבקרים קניות ביקורת בחלק מן העסקים, ללא הזדהות, ובדקו את רישומן של קניות אלה ביום המבצע.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.